Martin Jensens drøm gik i opfyldelse

Martin Jensen, Smukfest, Bøgescenerne

Martin Jensens drøm gik i opfyldelse

Anmeldt af Mads Jensen | GAFFA

Uden den mindste fare for at overdrive kan man roligt sige, at det i øjeblikket går bedre end godt for 25-årige Martin Jensen, som lørdag aften skulle betræde Bøgescenen for første gang.

Den store hjemlige og udenlandske succes kunne dog ikke fra start spores i fremmødet af publikum ved Smukfests største og mest prestigefyldte scene. 10 minutter inden showstart, så det tyndt ud med mennesker, men imens konferenciererne præsenterede manden, hvis udseende de ikke kendte til, skete der noget. Folk dukkede op som trolde fra skoven med hænderne fulde af vodkaspande, shotsrør, fadølskander og højt humør. De helt unge, dem midtimellem og de gråtonede var pludselig repræsenteret. Der var ikke fyldt, men det skulle der i takt med musikken næsten blive.

Fra drøm til virkelighed

Med megahittet ”Solo Dance” som svag baggrundsmusik trådte Danmarks og Bøgescenens nok mest funklende dj-talent ind på den scene, han altid havde drømt om at stå på. Monsterhittet som gik ind på listen over de 30 mest streamede numre på Spotify globalt, skulle vi heldigvis høre mere til. Iført en simpel sort T-shirt, sorte jeans og en frisure i vater indtog han scenen og det var nu ikke længere en drøm, men virkelighed. Uden at det skal blive for teatralsk og flødeagtigt gav det faktisk en snert af kuldegysninger.

Debuten på bøgescenen blev sparket i gang med et mix af Parov Stelars megahit ”All Night”, og her blev scenen sat. På trods af at det stadig var højlys dag, skulle der festes igennem. Med det samme var Martin Jensen, som en høg, over det fremmødte publikum og opfordrede til at synge med. Det blev der i den grad gjort på numrene ”Rockabye” af Clean Bandit (feat. Sean Paul & Anne-Marie) og et mix af ”Hurts So Good” af Astrid S.

Martin Jensen leverer det, han selv elsker, nemlig catchy sange, man ikke kan få ud af hovedet. Lyden er lækker, let, appetitlig og frisk i modsætning til det tunge, dystre og hardcore sæt, DJ Snake spillede aftenen forinden. Martin Jensen spiller ligesom Mark Ronson hits, som folk kan synge med på. En bestemt kvinde ved siden af mig, som fra showstart stod med korslagte arme og en skeptisk attitude, beynder så småt at bevæge højre ben i takt med musikken. Lidt længere væk danser mor og far og deres to døtre til mixet af ”24K Magic” af Bruno Mars. Festen er i fuld gang, og alle aldersgrupper fester med.

Kort efter brager Major Lazers ”Cold Water” (Feat. MØ & Justin Bieber) ud gennem højtalerne, og stemningen i bøgeskoven når nye højder. Konfetti i rød-hvide farver skydes ud og fylder himlen, som stadig er lyst op af solen. Generelt finder den danske dj en god balance mellem de tunge trap- og hardstyle-passager og de mere rytmiske, lette og vokalfyldte dele, hvilket vidner om målgruppeforståelse. Det er et sæt fyldt med store dansehits, numre, publikum kan synge med på og generelt bare numre og et dj-sæt med en skøn feel-good-vibe.

Dj-sættets højdepunkter

Der er ikke det, der minder om tvivl om, at der, hvor festen med Martin Jensen som vært rammer sit højeste, er under dj-kometens egne sange. Med numre som ”All I Wanna Do”, ”Middle of the Night” (Feat. The Vamps) og den eksklusive premiere på den nye single ”Wait” får Martin Jensen bøgeskoven til at danse, synge, råbe og skrige.

De funklende og krystalklare højdepunkter kommer dog først til sidst, hvor ”Solo Dance” og ”Sí” får publikums entusiasme til at eksplodere og bliver ikke uventet det ultimative klimaks.

Martin Jensen skaber på trods af det faktum, at det er højlys dag, en fortrinlig fest. Han forkæler både det unge og det ældre publikum, hvor mixet af ”Summer Of’ 69” af Bryan Adams viser hans forståelse for det brede segment.

En præstation, der helt klart gør hans position blandt verdens 100 bedste dj’s værdig. Der er helt sikkert mere i vente for den 25-årige dj fra Silkeborg.