GAFFA | Anmeldt af Sohail Hassan
Læserne
5,50 stjerner i snit (efter 2 stemmer)
Anmeld selv ved at logge ind og føre musen over stjernerne ovenfor.
  WiMP   iTunes    Spotify    GAFFA shop

De gjorde det sgu! Disco-pop-rammen passer perfekt.

Ved en fejl fremstod denne anmeldelse som 5-stjernet et stykke op ad dagen fredag den 30. maj. Den korrekte karakter er imidertid 4 stjerner. GAFFA beklager fejlen.

Lad det ligge, at Lina Rafn i et rørstrømsk øjeblik udbryder, at lille Martin fra Ørum synger bedre end Justin Timberlake, for det gør han selvfølgelig ikke. Men at hitmageren Remee i den grad trippede over Martins potentiale, og at X Factor-konceptet med DR’s hjælp fik sat hele Danmark i selvsving over det unge stjernefrø, skal nu stå sin prøve med debut-albummet. Et debut-album, som er blevet til med lysets hastighed. En farlig cocktail indeed. Producer-comboen Remee og Thomas Troelsen står bag den første single, det passende titel-nummer Show The World, som kan kritiseres for at være en kvalmende dansk kopi af Justin Timberlake, Michael Jackson og et godt gammelt Hot Chocolate-disco-slasker-groove fra You Sexy Thing, sat ned i tempo. Ikke underligt at det lød temmelig bekendt. Men, men, men det her er et pop-koncept af højeste kaliber, så det er jo helt planlagt. Kombinationen af pop-kongerne Remee, Thomas Troelsen og den perfekte kandidat Martin gør, at opskriften virker. Godt hjulpet af Jonas Krags funky guitar-lir. I modsætning til den kvalmende søde The One passer tidssvarende disco-pop perfekt til Martin. Nummeret er kendetegnende for resten af albummet, hvor meget er lånt og kopieret, men det holder. Martin lyder stadig som en vred teenager, men noget mindre nasal, heldigvis. Accenten skinner desværre igennem på enkelte sjove endelser, men produktionerne er helt i orden. De svenske pop-smede 12Bit står bag fem af de i alt 12 nye numre. Remee/Troelsen står bag de sidste syv mere dansevenlige numre, men også dem med de mest pinlige, platte tekster. Remee bidrager med et super-kikset rap-stykke på Rock The Party, noget, som Martin godt kunne være foruden. Der er numre, som hæver sig over snittet, hvor indhold, produktion og sang-talent går op i en større enhed, såsom Music Under My Skin og Frozen. De bedste på skiven og begge 12Bit-produktioner. Knægten har helt sikkert kæmpe potentiale. De 69.000 forudbestilte eksemplarer i musikforretningerne skal nok blive solgt.

Tip en ven