TV-2
Showtime

TV-2: Showtime

CD / Universal Music
Udgivelse D. 14.02.2011
Jan Opstrup Poulsen

Det er såmænd ikke mindre end 30 år siden, at TV-2 debuterede med albummet Fantastiske Toyota. Siden da har Steffen Brandt kommenteret tiden og kærligheden. Med tiden er TV-2 mere blevet til sangskriveren Steffen Brandt og en række forskellige producere som samarbejdspartnere. Altid stilsikkert akkompagneret af den utrættelige trio bestående af Sven Gaul, Hans Erik Lerchenfeld og Georg Olesen.

Showtime er det igen produceren Thomas Troelsen, der sidder med styrepinden. Ikke særligt overraskende, men et modigt valg. For hvor længe kan denne poppens dreng tilføre det aldrende orkester en troværdig lyd? Det kan han stadig på Showtime, der tager et par gevaldige ture rundt i den store popkarrusel, hvor pomp og pragt er dagsordensættende. Det er således rimeligt feststemt i adskillige af de hårdtpumpede melodier, hvor både Fuck Den Kærlighed og Som I Himlen leder tankerne hen på ABBAs Gimme Gimme Gimme. Sådan sættes tonen.

Men Showtime gør også en dyd ud af ikke at sætte den klassiske TV-2-sang over styr. Det hele ender derfor ikke i konfetti, men finder også ind til den velkomponerede sang, der så ikke helt har fordums slidstyrke. Steffen Brandt fortsætter i sin velkendte gænge med at synge om kærligheden og vores trang til selviscenesættelse. Det er individet kontra fællesskabet, og her er overskudsmennesket Steffen Brandt selvfølgelig ikke i tvivl om, hvor den er gal. Men man savner uvilkårligt, at han selv sænker paraderne og viser mere af sig selv, som det sker i den poetiske Vandfald.