I Got You On Tape
Church Of The Real

I Got You On Tape: Church Of The Real

CD / Universal Music
Udgivelse D. 05.09.2011
Michael Jose Gonzalez

Fjerde udspil fra I Got You On Tape åbner flot med Back From The Dead, der lokker med sit smittende omkvæd og ikke mindst den dyster-funky guitar, som går igen i renere form på Run From The Rain og Stereo, og de sirene-syngende synths. Et nummer, man har lyst til at vende tilbage til, så snart de knap fire minutter, det varer, er løbet ud. Dog kan det stærkt anbefales at modstå fristelsen og lade albummet køre videre i anlægget, for hverken titelnummeret eller det uafrysteligt stærke singleudspil, Run From The Rain, står på nogen måde tilbage for den flotte åbning.

Faktisk skal man lede hårdt og længe efter negative nedslagspunkter på Church Of The Real, hvis udtryk hist og her er en kende lysere, end man tidligere har været vant til fra gruppen. Umiddelbart er en sang som Beneath A Cloud et oplagt mål for kritik, men når man efter et par gennemlytninger har vænnet sig til den lige dele modige som enerverende brug af vocoder, fungerer det altså rigtig godt. Også selvom det går ud over Jacob Bellens vanligt myndige vokal, hvis eneste svaghed må være den lidt pudsige udtale af e-vokalerne, så de kommer til at lyde som a'er.

Det er et dragende univers, der åbenbarer sig på Church Of The Real, som formår at bevæge sig ubesværet ind og ud af en række forskellige genrer og virkemidler, uden at give afkast på den særlige lyd og dermed den stemning, I Got You On Tape pakker deres numre ind i. Bandet serverer stort set lutter stærke sager på et herligt helstøbt album, der atter burde få dette fremragende orkester i både mediernes og publikums søgelys.