For Altid

Medina: For Altid

CD / A:larm Music
Udgivelse D. 19.09.2011
Signe Bønsvig Wehding

Danmark sagde for et par år siden, med åbne arme, Velkommen Til Medina. Nu er det For Altid.

Den dansk-chilenske popfrøken har igen haft producer-teamet The Providers til at hjælpe med materiale til og produktion af dette hendes tredje dansksprogede album. Succesen skal cementeres, og hvis der oven i købet kunne skabes endnu mere lydhørhed i udlandet, ville det være fantastisk.

Desværre er tredje album snarere et tilbageskridt end et fremskridt i denne anmelders ører. Der veksles lidt mellem den kendte dancepop-stil og en mere firserpop-inspireret stil, som det sig hør og bør lige nu. For Altid er, som nævnt, dansksproget. Men i modsætning til forgængeren er der ikke spor af vid og eftertænksomhed på For Altid. Den er ligesom Welcome To Medina fyldt med tilforladelige kærlighedsklichéer og i tilgift snublende forsøg på at skabe sprogbilleder: "Jeg var ikke blind, for jeg ku' se hvor ondt du gjorde mig/og jeg var ikke dum, men dum gjorde, at jeg dummede mig" (Synd For Dig).

Singlen For Altid er albummets bedste nummer. Men der er også hitpotentiale i både Synd For Dig og Vend Om. Synd For Dig, fordi den dyrker den Medina-stil, vi kender bl.a. fra Kun For Mig (dog uden melankolien) og Vend Om, fordi den er godt bygget op på et fundament af 80'ernes danske hitlistepop.

Resten af albummet rummer i høj grad forglemmelige sange. Både musik og tekster kommer igennem på skrøbelige skeletter uden poesi, fylde eller vid. Der var faktisk øjeblikke med alt det på Velkommen Til Medina. Der må være en idé, der bærer det repetitive spinkle beat, der må være et minimum af poetisk balance, der udligner vrøvl som, "de ting, der gyser i dit sus" (Synd For Dig) eller "jeg har virkelig brug for mit åndedrag" (12 Dage). Det er der ikke meget af på For Altid.