Nabiha
Mind The Gap

Nabiha: Mind The Gap

CD / Sony Music
Udgivelse D. 25.03.2013
Sohail Hassan

Danske Nabiha Bensouda har velfortjent og på ryggen af adskillige solide hits fasttømret sit navn på den danske og til dels den internationale musikscene. På dette, der egentlig kun er hendes andet album, præsenteres vi for en langt mere dyb og sofistikeret Nibiha.

Hendes svenske producer Carl Ryden er igen med på halvdelen af albummet, hvoraf det meste er indspillet i London. Der er således en række nye navne bag numrene, men samtidig enkelte hits i den gamle glade, melodiske og eksplosivt funky pop-stil, såsom første single, titel-nummeret Mind The Gap, det rockede Kill It With Love og afstikkeren, retro-soul-nummeret Heartbreaker. Alle tre glimrende numre, der sjovt nok er de mest velfungerende på albummet.

Nabiha synger med sin vindende stærke funky vokal som sædvanligt glimrende på samtlige numre, men den nye mere seriøse stil gør også albummet langt mindre sprælsk, end vi kender hende. Det gør desværre også en del af de kun ti numre en smule kedelige og almindelige. Selv samarbejdet med Outlandish på Halo & Handcuffs gør ikke meget væsen af sig.

Desværre blev Nabiha alt for hurtigt voksen og følsom. Vi er slet ikke trætte af Nabihas ungdommelige sprælske funk-pop endnu. Der er dog stadig masser at komme efter på efterfølgeren til den bragende gennembrudsdebut. Med respekt for Nabihas valg om at prøve at byde os noget dybere og spænde bredere er der rigeligt af kvalitet på albummet, det er bare lidt svært at værdsætte, når man har fået smag for hendes søde dansevenlige pop.