All Time Low : Tinderbox, Gul Scene

All Time Low , Tinderbox, Gul Scene

All Time Low : Tinderbox, Gul Scene

Anmeldt af Simon Nielsen | GAFFA

Der ikke meget Sex Pistols og The Clash over moderne punk. Med bands som Blink 182, Sum 41 og endda også All Time Low virker looks vigtigere end attitude. Teenagepigerne er vilde med det, og da undertegnede begav sig ind på Tinderbox' gule scene, var publikumsmajoriteten ingen overraskelse. Modsat gårdsdagens Faithless-koncert var det netop det yngre segment, som var mødt op på festivalens lille scene. Det var emofolket og de moderne misfits, der var mødt op for at synge med på teenage-anthems som "Kids In The Dark" og "Something's Gotta Give". Forventningerne var derfor beskedne, men det skulle hurtigt ændre sig.

All Time Low har herhjemme endnu ikke oplevet helt samme kaliber af succes som de førnævnte bands – i USA og England går det bedre – men det viste sig dog ikke som en hindring ved eftermiddagens koncert. Overskuddet var suverænt, og sommeren havde for alvor arbejdet sig ind på band såvel som hos publikum. Forsanger Alex Gaskarth med det blågrønne lange pandehår var hurtig til at charme sig ind på et fremmødte publikum, stærkt støttet op af guitarist Jack Bakarat. Der skulle derfor ikke gå længe, før undertøj i alle afskygninger fløj om ørene på bandet og blev hængt lige så fint på mikrofonstativet som et andet sejrstrofæ.

All Time Low lod sig igennem koncertens forløb ikke tilfredsstille med den ellers massive entusiasme fra det fremmødte publikum og forsøgte derfor gentagne gange at få publikum helt op i gear. Det resulterede da også i, at en publikummer i sin entusiasme smed sin nyligt fortjente studenterhue op på scenen, som guitarist Jack Bakarat stolt iførte sig som et biddrag til den store joke, som orkestret på selvironisk vis lod sig omfatte af.

Punkrock-komikere

Imellem de punkede og dansable numre blev der gjort særligt tid til sjov og ballade imellem band og publikum, hvor de to frontmænd Alex Gaskarth og guitarist Jack Barakat flere gange flirtede med koncertens tilhørende på bakken til venstre for scenen. Særligt en mand i bar overkrop fik specielt fornemme ord med på vejen.

Det var dog ingenlunde fra den yderste scenekant, at den charmerende punk lod sig fremføre, da guitarist Jack Bakarat adskillige gange var nede blandt publikum, hvis han ikke løb energisk rundt i vildskab på scenen. Forklaring på en sådan optræden ligger måske også i, at bandet nu engang er sponsoreret af Rockstar Energy Drink. Et fænomen, som blandt andet også ses hos Suicidal Tendencies, så det er måske der forklaringen ligger. Energien skal jo komme et sted fra.

Med et "I fucking love it here" fra guitarist Jack Bakarat begav orkestret sig nonchalant ud i nummer 34 på den japanske hitliste, "Something's Gotta Give", hurtigt efterfulgt af eftermiddagskoncertens sidste nummer "Dear Maria, Count Me In", der lagde op til en sidste omgang crowdsurfing, inden orkestret måtte bevæge sig tilbage backstage.