Du er ikke logget ind  Log ind / Opret brugerCookie persondata politik for GAFFA A/S

GAFFA.dk

Danmarks største website om musik

GAFFA.dk har eksisteret siden 1996, og leverer en levende udgave af de nyheder, anmeldelser, artikler, billeder osv. som er kendetegnet for det fysiske GAFFA magasin. Derudover er GAFFA.TV også lanceret som har gevet GAFFA.dk en ekstra dimension - levende musiknyheder!

Dette sker for at følge trop med den tekniske udvikling og for at imødekomme brugernes stigende behov for at bidrage med indhold. Dog fortsætter vi med at fokusere på vores spidskompetence: Her-og-nu-information om aktuel musik, som til stadighed gør, at vores musiknyheder på GAFFA.dk vedholdende citeres i landsdækkende radio og på tv og i skriftlige medier.

Hver måned klikker gennemsnitligt 137.546 unikke brugere (ifølge FDIM) sig ind på GAFFA.dk for at læse alt om gårsdagens koncerter, dagens nyheder og morgendagens stjerner. Brugerne har adgang til stoffet på egne præmisser - og kan f.eks. hente resuméer via RSS-feed, eller tage GAFFA.dk med sig på farten via vores mobilsite m.gaffa.dk

GAFFA.dk’s slogan er “Alt om musik”, og den bevidste nicherolle gør hjemmesiden til et attraktivt annoncemedie. Brugerne tilhører gruppen af kulturelle storforbrugere – ikke blot af musik, men også af mode, film, oplevelser, computerspil og lignende.

GAFFAs online-univers omfatter også musikersitet soundcheck.dk hvor det naturligvis også er muligt at annoncere. Ikke alle formater findes på disse sites, men priserne er de samme som for GAFFA.dk.

Besøgstal
Fra februar 2006 er GAFFA.dk overgået til at blive målt af FDIM, så vi kan sammenlignes med alle andre gældende portaler i Danmark. Målingerne fra FDIM viser, at vi har en utrolig loyal brugerskare samt et meget stabilt antal sidevisninger på over 2 mio sidevisninger pr. måned fordelt på 695.000 besøg.

Ung Profil
Deltagelse i konkurrencer og afstemninger på GAFFA.dk kræver, at man har en GAFFA Plus-profil. Ved oprettelse kan man vælge at svare på spørgsmål om køn og alder. Dette gør, at en stor del af de nye brugere og deres oplysninger bidrager med et repræsentativt billede af de mest aktive brugere.

Prisliste for gaffa.dk 2013

Annonce-formatPris (CPM)
Topbanner
930 x 180 pixels "Leaderboard" 90
994 x 600 pixels "MEGAboard" (max. 1 visninger per unik bruger) 250
Banner
300 x 250 pixels 75
   
Skyskraber
160 x 600 pixels 75
   
Nyhedsbreve/specials: 
600 x 116 pixels  250
Advertorial  500
Takeover: (Wallpaper, vinkel, ejerskab m.m.)

20.000 ddk per dag 

Priser angivet i CPM = kr. pr. 1000 visninger og ex. moms

Analyser
GAFFA er medlem af FDIM og vi kan på din forespørgsel levere detaljerede analyser fra "Gemius" på demografi, interesserområder og dobbeltdækning.

Kampagne-rapportering
Kampagner på GAFFA.dk registreres af Emediate (3. parts registrering). Samlet rapport over kampagnens forløb sendes til annoncøren.

Materiale
Alle ovenstående formater må maksimalt fylde 75 kb. Loops er tilladt. Flash-kampagner kan afleveres med en tilhørende animeret eller statisk GIF-fil, som benyttes af de få brugere, som ikke har installeret et Flashplugin i deres browser. Leveres senest tre hverdage før kampagnestart til banner@gaffa.dk.

Nyhedsbrev
Flere af de ovenstående formater kan tillige placeres i GAFFA.dk, GAFFA Plus, GAFFA Live og Soundcheck.dks nyhedsbreve, som sendes til med forudgående tilladelse til GAFFAs brugere. Der er mulighed for segmentering på søgeord, geografi m.m. Kontakt os venligst for tilbud.

Rabatter
Rabat gives hovedsagligt ud fra omsætningen på den enkelte kampagne. Der er mulighed for at opnå kombinationsrabatter ved samtidig indrykning af printannoncer i den trykte udgave af GAFFA. Ring for tilbud.

Tekniske krav til bannere

Flash-bannere afleveres som swf-fil. Filmen skal helst indeholde en knap med flg. clicktag / actionscript:

Action Script 2.0 (AS2)
on (release){
  if(_root.clickTAG.substr(0,5)=="http:"){
   getURL(_root.clickTAG, "_blank");
 }
}


Vigtigt: Lav ingen ændringer i scriptet, men indsæt det præcis som angivet. Erstat ikke "http:" med bannerets klik-URL!

Knappen bør i de fleste tilfælde være aktiv i hele banner-arealet og i hele filmens varighed. Vores bannerstyringssystem kan nu håndtere flashkampagner uden bruge ovenstående, men det anbefales stadigvæk at benyttes sig at clickTag\'et.

Action Script 3.0
For en mere uddybende forklaring samt en hvordan man laver clicktag i Action Script 3.0 (AS3) se den følgende pdf:
Flash specifikation

Flash- og GIF-filer må begge max fylde 50 kb.

Der er mulighed for at streame billede og lyd i Flashbanner, men lyd må kun optræde når musen er over banneret, ligesom vi helst ser, at lyd fader op de første 1-2 sek.

Forbehold i forhold til bannerafvikling

Geosegmentering:
Måden det afgøres hvor en given bruger befinder sig er ved at kigge på den adresse som alle computere har når de er på internettet, kaldet en ip-adresse. Med den i hånden kan man i langt de fleste tilfælde finde ud af i hvilket land og i hvilket område af et land en bruger er henne. Men der er ikke en 100% løsningen på finde ud af hvor en bruger befinder sig, med mindre brugeren selv fortæller det.Det største problem er når folk sidder på store firma netværk, hvor hele firmaet deler samme ip-adresse.

Vi kan derfor ikke love at en kampagne booket i en bestemt landsdel, ikke i enkelte tilfælde vil kunne optræde i andre landsdele.

Takeover på GAFFA.dk

Læs mediaplan som E-pages eller PDF

GAFFAs media-nyhedsbrev

GAFFAs medie-nyhedsbrev minder om kommende udgivelser, særtillæg, deadlines osv.
Email
Navn
Firma

Kontakt os

Kalle Bremer
Kalle Bremer
Salg- og marketingschef
33 26 08 93
Send mail
Henrik Bohse
Henrik Bohse
Mediekonsulent
33 26 08 94
Send mail
Lars Breum
Lars Breum
Mediekonsulent
86 75 72 11
Send mail