Du er ikke logget ind  Log ind / Opret brugerCookie persondata politik for GAFFA A/S

GAFFA.dk

Daglige dugfriske nyheder og anmeldelser, danmarks største musikgalleri og meget mere...

GAFFA.dk har siden 1996 været den dynamiske platform, hvor vores månedsmagasin lever videre dag for dag – time for time. Det er med andre ord et selvstændigt medlem af familien, hvor brændstoffet er musiknyheder, anmeldelser, video og billedgallerier samt brugernes engagement i stoffet. Desuden finder man hele GAFFAs digitale arkiv, som dækker Danmarks musikhistorie tilbage til 1983.

Hver måned klikker i gennemsnit 150.000* unikke brugere sig ind på GAFFA.dk for at læse alt om dagens nyheder, gårsdagens koncerter og finde morgendagens stjerner. Brugerne har adgang til indholdet på egne præmisser - og kan f.eks. hente resuméer via RSS-feed eller tage GAFFA.dk med sig på farten via vores mobilsite m.gaffa.dk.

GAFFA.dk’s slogan er “Alt om musik”, og den bevidste nicherolle gør hjemmesiden til et attraktivt annoncemedie. Brugerne tilhører gruppen af kulturelle storforbrugere – ikke blot af musik, men også af mode, film, oplevelser, computerspil og lignende.

Besøgstal
GAFFA er medlem af FDIM - Foreningen af danske internetmedier - som bl.a. sikrer, at alle medier er målt og revideret efter samme metode, og via analyseværktøjet Gemius har vi adgang til stor viden om vores brugere – som vi gerne deler.
* Trafiktal på GAFFA.dk målt af FDIM.

Prisliste for gaffa.dk 2014

Annonce-formatPris (CPM)
Topbanner
930 x 180 pixels "Leaderboard" 90
984 x 600 pixels "MEGAboard" (max. 2 visninger per unik bruger per dag) 250
   
Banner
300 x 250 pixels 75
   
Skyskraber
160 x 600 pixels 75
   
Nyhedsbreve/specials: 
600 x 116 pixels  250
Advertorial  500
Takeover: (Wallpaper, vinkel, ejerskab m.m.)

20.000 ddk per dag 

Priser angivet i CPM = kr. pr. 1000 visninger og ex. moms

Analyser
GAFFA er medlem af FDIM og vi kan på din forespørgsel levere detaljerede analyser fra "Gemius" på demografi, interesserområder og dobbeltdækning.

Kampagne-rapportering
Kampagner på GAFFA.dk registreres af Emediate (3. parts registrering). Samlet rapport over kampagnens forløb sendes til annoncøren.

Materiale
Alle ovenstående formater må maksimalt fylde 75 kb. Loops er tilladt. Flash-kampagner kan afleveres med en tilhørende animeret eller statisk GIF-fil, som benyttes af de få brugere, som ikke har installeret et Flashplugin i deres browser. Leveres senest tre hverdage før kampagnestart til banner@gaffa.dk.

Nyhedsbrev
Flere af de ovenstående formater kan tillige placeres i GAFFA.dk, GAFFA Plus, GAFFA Live og Soundcheck.dks nyhedsbreve, som sendes til med forudgående tilladelse til GAFFAs brugere. Der er mulighed for segmentering på søgeord, geografi m.m. Kontakt os venligst for tilbud.

Rabatter
Rabat gives hovedsagligt ud fra omsætningen på den enkelte kampagne. Der er mulighed for at opnå kombinationsrabatter ved samtidig indrykning af printannoncer i den trykte udgave af GAFFA. Ring for tilbud.

Tekniske krav til bannere

Flash-bannere afleveres som swf-fil. Filmen skal helst indeholde en knap med flg. clicktag / actionscript:

Action Script 2.0 (AS2)
on (release){
  if(_root.clickTAG.substr(0,5)=="http:"){
   getURL(_root.clickTAG, "_blank");
 }
}


Vigtigt: Lav ingen ændringer i scriptet, men indsæt det præcis som angivet. Erstat ikke "http:" med bannerets klik-URL!

Knappen bør i de fleste tilfælde være aktiv i hele banner-arealet og i hele filmens varighed. Vores bannerstyringssystem kan nu håndtere flashkampagner uden bruge ovenstående, men det anbefales stadigvæk at benyttes sig at clickTag\'et.

Action Script 3.0
For en mere uddybende forklaring samt en hvordan man laver clicktag i Action Script 3.0 (AS3) se den følgende pdf:
Flash specifikation

Flash- og GIF-filer må begge max fylde 75 kb.

Der er mulighed for at streame billede og lyd i Flashbanner, men lyd må kun optræde når musen er over banneret, ligesom vi helst ser, at lyd fader op de første 1-2 sek.

Takeover på GAFFA.dk

Forbehold i forhold til bannerafvikling

Geosegmentering:
Måden det afgøres hvor en given bruger befinder sig er ved at kigge på den adresse som alle computere har når de er på internettet, kaldet en ip-adresse. Med den i hånden kan man i langt de fleste tilfælde finde ud af i hvilket land og i hvilket område af et land en bruger er henne. Men der er ikke en 100% løsningen på finde ud af hvor en bruger befinder sig, med mindre brugeren selv fortæller det.Det største problem er når folk sidder på store firma netværk, hvor hele firmaet deler samme ip-adresse.

Vi kan derfor ikke love at en kampagne booket i en bestemt landsdel, ikke i enkelte tilfælde vil kunne optræde i andre landsdele.

Læs mediaplan som E-pages eller PDF

GAFFAs media-nyhedsbrev

GAFFAs medie-nyhedsbrev minder om kommende udgivelser, særtillæg, deadlines osv.
Email
Navn
Firma

Kontakt os

Kalle Bremer
Kalle Bremer
Salg- og marketingschef
33 26 08 93
Send mail
Henrik Bohse
Henrik Bohse
Mediekonsulent
33 26 08 94
Send mail
Lars Breum
Lars Breum
Mediekonsulent
86 75 72 11
Send mail