Disse emojis blev brugt mest på årets Roskilde Festival

Disse emojis blev brugt mest på årets Roskilde Festival

Det kreative analysebureau Revolt har målt sommerens Roskilde Festival i emojis ved at kigge på de 60.000 Instagram-billeder, der bærer dette års officielle hashtag, #rf16. I de Instagram-opslag, hvor Revolt spottede emojis, har de trukket humørikonerne ud og rangeret, hvilke der var mest populære under hele festivalen og under de enkelte koncerter.

Resultatet viser, at publikum elskede Roskilde Festival i år. Den røde hjerte-emoji prydede nemlig omkring 3000 Instagram-opslag fra festivalen. Herefter var det øl-emojien, efterfulgt af rock-on-håndtegnet på en tredjeplads, der vandt publikums hjerter.

Selvom anmelderne fældede hårde domme over hovednavnet Red Hot Chili Peppers, viser emojis fra publikum nåde. Alle emojis, der er på top ti-listen fra koncerten, er positive, og ikke overraskende var det chili-emojien, der var mest populær under Red Hot Chili Peppers-koncerten.

Det eneste, der måske var lidt skidt ved 2016’s Roskilde Festival, var vejret, taget publikums brug af emojis i betragtning. Det er nemlig paraplyen, der indtager førstepladsen for negative emojis. Men lader man de finurlige humørikoner tale for sig selv, ser det våde vejr under festivalen egentlig ud til at være en storm i et glas vand, eftersom paraply-emojien ender på en 32. plads med 291 posts.

Her kan du se, hvordan stemningen fra årets Roskilde-koncerter ser ud i emojis


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA