Selvlysende Lydmor i ny musikvideo

Selvlysende Lydmor i ny musikvideo

Efter en mindeværdig optræden til gårsdagens GAFFA-Prisen, hvor Jenny Rosander aka. Lydmor gik på scenen kun iført selvlysende neonmaling, udgiver hun i dag singlen ”Money Towers”.

LÆS OGSÅ: Lydmor: Derfor optrådte jeg nøgen til GAFFA-Prisen

I musikvideoen til ”Money Towers” er Lydmor igen blevet kropsbemalet med neon, om end i en lidt mere påklædt version, samtidig med at de lysende farver på hendes krop changerer med byens lys fra trafik og asiatiske billboards i scener, hvor sangerinden iført en net t-shirt er, som hun selv synger, ”so lost in the city”. Du kan se videoen i bunden af denne artikel.

LÆS OGSÅ: GAFFA-Prisen: Awardshowet, der ville mere end bare øl, impro og Simon Kvamms bagdel

Singlen, som også var et af de numre Lydmor spillede i går sammen med forgængeren ”Helium High”, er en forløber til et kommende album, som den selvlysende sangerinde fandt inspiration til mens hun var bosat i Shanghai i et år. Og den kinesiske storby spiller i høj grad også en rolle på denne single:

”I sangen beskriver jeg følelsen af at vælte rundt i Shanghai og observere og til dels lade sig forblænde af den materielle velstand i form af de imposante skyskrabere. Sangen har desuden en mere ildevarslende tone, idet den også handler om at møde mennesker, når man er desillusioneret og bekymret for om man overhovedet registrerer og erindrer vedkommende” forklarer Lydmor.

Ligesom Lydmor under sin optræden til GAFFA-Prisen ikke var bleg for at vise alting frem, så står hun heller ikke tilbage for at være nøgen og personlig på det mere tekstnære niveau: ”Det er en ret personlig og udleverende sang, idet jeg fx. i andet vers beskriver et angstanfald, hvor jeg hyperventilerer. Men disse faresignaler til trods kan jeg ikke sige stop. Vi skal videre uanset konsekvenserne” fortæller hun.

LÆS OGSÅ: Se stjernerne på den røde løber til GAFFA-Prisen

I omkvædet lyder teksten ”And I don’t think you’ll remember me”, men Lydmor er alligevel ved at møve sig ind på den danske musikscene på en ganske uforglemmelig vis. Da hun spillede til Spot Festival sidste sommer lød det fra GAFFAs anmelder, at ”det kan kun svære et spørgsmål om tid, før MØ ikke er den eneste danske kunstner med et navn, som internationale medier og musikelskere skal lære at udtale.”

Se den nye musikvideo herunder.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA