GAFFA.dk – alt om musik
Den kontroversielle annonce, som gik ud til amerikanske brugere af tjenesten i sidste uge, har kostet selskabet dyrt.
I sidste uge fik Snapchat, som for nylig er begyndt med annoncevirksomhed i sin applikation, stor negativ opmærksomhed blandt amerikanske brugere, efter at der dukkede en annonce op for spillet "Would You Rather", hvor brugerne blev bedt om at vælge mellem at "slap Rihanna" eller "punch Chris Brown". En reference til episoden fra 2009, hvor Browns gennembankede sin daværende kæreste Rihanna.
Den populære chat- og billeddelingstjeneste var hurtig til at beklage og sige, at der var sket en fejl, men reklamen har kostet selskabet dyrt.
Ifølge The Wall Street Journal og CNN er Snapchats aktieværdi faldet drastisk. Ikke mindst efter at Rihanna torsdag den 15. marts kritiserede Snapchat på sin Instagram-story. Det fik Snapchats aktie til at falde med 3,6 procent til 17,20 dollar per styk, svarende til 800 millioner kroner – cirka 4,8 milliarder kroner – og siden er aktien faldet yderligere. I skrivende stund koster en Snapchat-aktie 17,02 dollar.
På Instagram udtalte Rihanna:
"Dette handler ikke om mine personlige følelser, for jeg har ikke mange af dem...men for alle kvinder, børn og mænd, som er blevet udsat for vold i hjemmet i fortiden, og specielt dem, som endnu ikke er kommet ud af det. I har skuffet os. Skam jer!"
Artiklen fortsætter under Twitter-meldingen.
Is it just me, or is this ad that popped up on my Snapchat extremely tone deaf? Like what were they thinking with this? pic.twitter.com/7kP9RHcgNG
— Royce Mann (@TheRoyceMann) March 12, 2018
Rihanna-kontroversen kommer på et dårlig tidspunkt for Snapchat. For under en måned siden fik Kylie Jenners kritik af applikationens nye design selskabets aktier til at falde med seks procent, skriver Billboard.