Shotgun Revolution siger "Fuck P3"
Den danske rockgruppe kritiserer kanalen for musikalsk topstyring og manglende alsidighed
Den københavnske hardrock-kvartet Shotgun Revolution udgav i august 2010 debutalbummet "Join The Revolution", som fik ganske fine anmeldelser - blandt andet fire stjerner i GAFFA - og ifølge bandet selv har solgt mellem 1000 og 2000 eksemplarer, og siden har gruppen givet en række efter eget udsagn velbesøgte koncerter.
Det er imidlertid meget begrænset, hvor meget P3 har spillet gruppen, hvis noget overhovedet, og nu retter bandets guitarist og sangskriver Martin Frank en bredside mod P3, som han beskylder for manglende alsidighed og musikalsk topstyring, hvor P3's musikchef Lars Trillingsgaard bestemmer alt for meget. Til GAFFA siger Martin Frank:
- Alt for mange pladeselskaber, bookere, managers er kun interesseret i at gøre noget, der kan tilfredsstille P3. Man har jo hørt eksempler på folk, der er blevet bedt om at klippe mellemstykker ud af sange for at tilfredsstille P3's musikudvalg (eksempelvis lod Rasmus Nøhr sig i 2008 overtale til at klippe en saxofonsolo ud af sangen "Alderspræsident", red.). Deres regler for at spille musik er alt for firkantede. Jeg kender utrolig mange mellemstore danske bands, der spiller halvhård rock, som har fået at vide, at deres musik er for larmende til P3. Samtidig spiller P3 Rammstein, som jo også er hård rock, men man har fornemmelsen af, at de godt må blive spillet, fordi de er et internationalt navn og har et multinationalt pladeselskab i ryggen.
- Det tog også P3 to plader og en duet med Johan Olsen om at opdage Volbeat, selvom de allerede var blevet et stort navn ude på spillestederne, fortsætter Martin Frank.
- Samtidig kender jeg utallige folk i branchen, der siger, at det er Lars Trillingsgaard, der har det store ord at skulle have sagt i P3's musikudvalg. Musikken bliver ikke spillet, hvis han ikke har sagt ja til den. Det er uheldigt, at én mand har så stor magt. Det er ikke ligefrem en demokratisk indstilling, når der er tale om en licensfinansieret public service-kanal. Det er en syg tendens. Og P3 har en enorm magt også i forhold til de store kommercielle radiostationer. Hvis ikke P3 spiller musikken, gør de andre radioer det heller ikke. Og P3 fylder enormt meget i mediebilledet og har jo også deres eget awardshow (P3 Guld, som afholdes fredag den 14. januar, red.).
Hvad er jeres egen oplevelse af P3's behandling af jeres musik?
- De tog os faktisk med i talentkonkurrencen KarriereKanonen i 2009, hvor vi kom i den såkaldte finale, men vi gik ikke videre til den såkaldte hovedfinale. Vi fik en kritik, der gik på, at var for 80'er- og Bon Jovi-agtige, og den kritik kan vi slet ikke forholde os til. Men kritikken var så hård, at vi dengang helt opgav at blive spillet på P3.
Men er rønnebærrene ikke bare sure, fordi P3 ikke vil spille jer? Det kan jo være, de ganske enkelt ikke synes om jeres musik?
- Nej, og det er vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke er bitter. Shotgun Revolution har jo succes mange andre steder. Jeg vil bare gerne fortælle de unge bands derude, at der er mange andre måder at slå igennem på end ved at blive spillet på P3. Der er også bands, der bliver spillet på P3, som ikke får særlig meget succes. Vi var for nylig ude på et provinsspillested og spille for 140 personer, selvom der var snestorm. Spillestedslederen fortalte os, at der ugen før havde spillet et P3-hypet navn - jeg vil dog ikke sige hvem - der havde spillet for 30 personer, uden at der er snestorm.
- Samtidig har vi spillet for 500 personer i Amager Bio, vi spiller sjældent for under 100 personer, og vi har linet en turné op i foråret på 18 jobs, og det er meget for et dansk band. Vi er blevet spillet på mere end 15 radiostationer i både USA, England, Tyskland og Australien og har seriøse forhandlinger om udgivelse i både England, Tyskland, Sverige og USA. Og vi er også blevet spillet en del på P4, og det er jo også fint nok. Og vores album er blevet kåret til det femtebedste album i 2010 på det svenske website Rocknytt.se, selvom det ikke engang er udgivet i Sverige.
- Mit budskab til alle de unge bands derude er, at de skal kæmpe for sagen og ikke bare drømme om at bryde igennem via P3, eller GAFFA for den sags skyld. Den bedste måde er ved at spille så mange koncerter som muligt på de små spillesteder og så langsomt arbejde sig op. Det var også det, Volbeat gjorde, lang tid før P3 opdagede dem. Men det er hårdt arbejde. Der er desværre lidt for mange danske bands, der er dovne. De knokler hårdt på at få en pladekontrakt, og så læner de sig tilbage, men det er først dér, arbejdet for alvor begynder.
Men hvad skal P3 så gøre?
- De skal i hvert fald være mere alsidige. Musikudvalget bør være større og bør præges af løbende udskiftning, og så skal Lars Trillingsgaard ikke bestemme det hele.
Lars Trillingsgaard svarer:
GAFFA har forelagt kritikken for P3's musikchef Lars Trillingsgaard, der har mailet følgende svar:
"Det er korrekt at jeg er formand for P3's musikredaktion. Men i redaktionen sidder der en række musikkyndige personer fra P3 og DR, der ugentligt tager stilling til den musik, som alle – fra selvudgivere til internationale pladeselskaber - kan komme ind og præsentere for os. Vi modtager årligt tusindvis af musiknumre, og vi kan ikke spille det hele. Musikken bliver vurderet ud fra en række kvalitetskriterier på baggrund af udvalgets musikfaglige kompetencer, lytternes præferencer og naturligvis også ud fra om musikken passer til kanalens profil. Det er en helt almindelig redaktionel proces, som man kender den fra alle andre medier."
"Jeg er enig med Martin Frank i at det kræver meget mere end en sang i rotation på P3 for at slå bredt igennem – det kræver selvfølgelig hårdt arbejde, god timing og måske også lidt held at komme til at leve af sin musik."
"P3 er en vigtig aktør i det danske musikliv. Og det er vi faktisk stolte af. Vi støtter, spejler og skaber rigtig meget ny dansk musik – og selvfølgelig vil alle aldrig blive 100 % enige i eller begejstret for de artister og bands vi prioriterer."
"P3 er også en af de få radiokanaler, som i så høj grad er dedikeret til ny, dansk musik, og det giver da en vis indflydelse på hvilke navne der kommer på dagsordenen. Men som Martin Frank selv fortæller, så er det ganske ofte at sange vi prioriterer ikke udløser salg af downloads eller koncertbilletter – det er nu heller ikke P3's opgave eller ansvar."
"Så billedet af P3 som en "enorm magt" er forsimplet. Virkeligheden er meget mere nuanceret. Vi præsenterer hele tiden lytterne for nye, danske navne, men om de tager dem til sig afgør lytterne jo heldigvis selv."
Shotgun Revolutions hjemmeside













05-01-11 15:58
05-01-11 15:59
05-01-11 16:09
05-01-11 16:12
Mvh Ole, GAFFA
05-01-11 16:20
Tværtimod lugter det lidt af at, "vi skal bare lige have lidt goodwill til public service midlerne, så vi smider lige nogle danske undergrundsnavne i rotation om natten, hvor ingen alligevel hører det"
05-01-11 16:24
Under alle omstændigheder har han ret i (selvom han er meget kontant og unuanceret)at det ville være ærgeligt hvis folk opfattede airplay på p3 som værende succes. Egentlig er det største problem ved en så magtfuld radiostation at det passivt fratager den almindelige dansker lysten til selv at søge ind i musikkens univers og finde ud af hvad der er lige præcis dens musikalske præferencer. Det sku så være på et dybere niveau end "jeg kan godt lide den nye med Rasmus Seebach". Der ligger problemet for mig.
Ser dog ikke et problem i det lytte udvalg der. Jeg tror de kan deres kram og udfører et professionelt stykke arbejde. Shotgun er jo heller ikke lige p3 materiale - ligesom rammstein vel aldrig har været P3 ugens uundgåelige?! Eller tager jeg fejl ;)
05-01-11 16:31
05-01-11 16:50
05-01-11 16:52
Man skal ikke kalde sig alternativ og nyskabende hvis det eneste man vil er at skabe en ny midterbane.
Det er jo bare The Voice på smartere flasker. føj!
05-01-11 16:52
05-01-11 16:56
05-01-11 17:05
05-01-11 17:09
Enig
05-01-11 17:26
jeg droppede kanalen for længe siden. Men jeg er også 40+ - ikke lige målgruppen som vel er de unge teenagere.
Jeg læste et andet ated her på Gaffa, at DR 1's Boogie på TV afskaffes til fordel for andet program - der vil henvende sig til et (endnu) yngre publikum.
Suk DR / P3 lefler for de unge, i stedet for at spille kvalitet. Efter min mening altså,
P3 = katastrofe, de spiller rent ud sagt en masse l-*-r-t.... :(
Og DAB, det gider jeg altså ikke, så hellere undværre radio.
05-01-11 18:01
At DR åbenbart selv er bevidste om dette, og dette behov, som mange danskere åbenbart har angående muzak, er et problem. Der bliver simpelthen leflet for laveste fællesnævner.
05-01-11 18:33
De er en katastrofe og er på ingen måde alsidige nok.
Jeg håber det er en debat der vil udvikle sig positivt så numre der går over 3 min. eller bare minder om en smule af den musik der kan komme ud af en distortioneret guitar ikke bliver neglicieret.
nå ja fuck p3!
05-01-11 18:40
05-01-11 18:47
05-01-11 19:03
Far satte Malrun op og sønnen var glad.
De rammer altså ikke det helt unge publikum.
05-01-11 19:10
Der sidder vel en 2-3 stykker og bestemmer hvad der skal spilles på P3. Og det er vel lige så korrupt en forretning, som så meget andet kunne jeg forestille mig. Det er ihvertfald ikke bredden i den danske musik, der bliver tænkt på, når der vælges musik. Det er det ene metervare plastik pop lort efter det andet - eller noget en eller anden de kender på et pladeselskab, skal have solgt - eller noget i den dur.
05-01-11 19:11
05-01-11 19:14
De spiller kun musik med folk der har et selskab i ryggen eller har haft et hit engang - uanset hvor dårligt musikken er.
Folk er træt at hype - det har den modsatte effekt. Der er så mange fede bands derude, der trænger til et lille løft.
Der trænger til at udskiftning af de gamle dinosaurer. Håber den her debat bliver taget alvorligt
05-01-11 19:32
05-01-11 19:48
05-01-11 20:18
05-01-11 20:46
Undertegnede tænker over, hvem deres lyttere mon egentlig er, når nu alle her på siden skriver de ikke lytter til kanalen og spøjst er det, at personer der ikke lytter til DR P3, ved så meget om, hvad der sker på frekvensen!?
Zane: Der er til din orientering mange radioer der benytter sig af samme fremgangsmåde som P3. Plugging og samarbejde med musik-branche er ikke noget der er opfundet i Danmark.
05-01-11 20:46
05-01-11 20:47
(Og P3 er ikke blevet forringet af de sidste par medieforlig, men derimod er det gået ud over P1 og P2...suk)
PS: Sidste kommentar er ikke et udtryk for min politiske opbakning til de seneste par års medieforlig. På ingen måde!
05-01-11 20:58
wake up! - jeg synes også godt at stationen kan være for mainstream, men vi har da et program som Det Elektriske Barometer der tager sig af undergrundsmusikken (omend de har en forkærlighed for alt.folk, men der er da også punk og støjrock og andet spændende fra tid til anden).
Vi skal altså ikke lige glemme, at p3 ikke er en kanal der vil være undergrundens. Jeg synes ærlig talt at de har et meget godt mix af helt mainstream (som tilsyneladende er forbudt - Rihanna er spillet 500 gange på en måned... OG HVAD SÅ?! hvis hun har lavet en god sang, og der er mange der kan lide den, skal hun da også have lov at blive hørt!) og så flere alternative og mindre navne... og det er ikke fordi at jeg ikke ville ønske at de havde fingrene mere i undergrunden, eller at der var nogle flere programmer med mere fokus på enkelte genrer (så man eksempelvis kunne have et metal-, hiphop-, indie- og electronicaprogram... eller en hel masse andre) ...MEN SÅ ER DET FANDEME HELLER IKKE VÆRRE!
05-01-11 21:13
Gider ikke P3, ej heller deres l%rtelicens.
Hører i stedet accuradio.com og kcrw.com
05-01-11 21:27
Kun en journalistisk dækning af musik vil kunne få mig til at høre radio.
05-01-11 21:38
05-01-11 21:39
05-01-11 21:51
@29: så er det altså slemt at P3, som vi alle (i hvertfald lovpligtigt) betaler licens til ikke kan ramme bredere i musikken. Det eneste de gør er jo at køre en markedsbestemt hitlisteradio, og det snævrer altså antallet af spillede kunstnere markant ind. Det er altså bare de store pladeselskaber der mestendels har fat i dem og næsten alle andre må enten bøje sig i støvet og prøve at føje sig/lade sin kunst standardisere. Ud af det får vi bare en møgkedelig flad kultur, der lyder 100% ens.
Synspunkter afhænger selvfølgelig også af hvad man synes skal være P3s rolle. Skal de bare spille hitlisteradio eller skal de prøve at provokere/forarge/glæde/inspirere os musiklyttere? Jeg kan godt se at P3 prøver at legitimere sig selv ved at lave radio som den store masse vil høre, men det bliver fladt og ligegyldigt, og det giver altså bare lidt ringe radio.
P3 er altså en radio vi alle "ejer" og den optager én ud af de 4 landsdækkende FM kanaler der er til rådighed her i DK. Det er absolut til debat hvad sådan en radiokanal skal sende og hvordan den drives.
Fedt at SR bringer debatten op! Det er der nok mange bands der har haft lyst til, men frygten for at blive blacklistet er der nok også...
05-01-11 21:52
05-01-11 22:03
Derudover synes jeg det er et lorteargument at de spiller dårlig musik, fordi der er poppet og mainstream musik. Det er altså Danmarks STØRSTE radio.. hvis ikke de må lefle for laveste fællesnævner, hvem må så?
...nårh ja! Bruno Mars måtte for min skyld gerne udsættes for censur!
05-01-11 22:24
En brugerundersøgelse fra 2004 viser, at Radio er hovedaktivitet i 2% af lytternes tid. Altså er radioen sekundæraktivitet i 98% af den tid der er tændt for den.
Fakta:
P3 har fra oprettelsen efter Radio Mercurs lukning været en kanal til de unge med underholdning og populærmusik.
Fakta:
Der er ikke specifikke krav til P3 i Public Service-kontrakten.
Der er forfærdeligt mange ikke-faktuelle teser i folks kommentarer. Så her var lige tre gange relevant fakta....
Jeg må indrømme, at jeg står med et ben i begge lejre (ikke professionelt - men holdningsmæssigt) og som jeg ser det, er der ikke noget galt i den måde som P3 driver deres radiostation på. Derimod er det ærgerligt, at så mange mennesker (både musikere og forbrugere) tildeler P3 så meget magt. P3 har jo blot formået at konkurrere (og tildels udkonkurrere) de kommercielle danske stationer. Dermed har de tilsniget sig positionen som førerhund/diktator inden for ny musik. Men det er jo musikere og lyttere, der er med til at sætte det hele op på en piedestal. Glem ikke det.
Husk nu på, at radio er en sekundær aktivitet - altså ER det musik, der skal kunne fordøjes let.
Husk nu på, at P3 ALTID har leveret både underholdning og mainstream musik.
Husk nu på, at det DR som hele, der er forpligtet til at leve op til Public Service-kontrakten. Altså kan de henvise jer til P4 (som i øvrigt spiller en masse glimrende og varieret musik) med god ret.
05-01-11 22:59
05-01-11 23:21
05-01-11 23:27
Sikke nogen wannabes hele floken, nej nej.....
Sådan nogen bands fortjener slet ikke omtale her!!!
05-01-11 23:32
05-01-11 23:45
06-01-11 00:11
---
De kommercielle radioer vil efter min bedste overbevisning ikke spille bedre musik, de vil jo netop som P3 spille for masserne. P3 laver da udstikkere. Det ville de fleste kommercielle stationer ikke gøre.
Det hele ændrer ikke ved at P3 altså ligger som en førerhund fordi de ligger på en af de få landsdækkende FM-kanaler.
06-01-11 00:14
Jeg er enig med flertallet herinde, P3 er blevet en overvejende kedelig kanal der lefler for de store labels. Men som nogle siger har de held i ny og næ med at promovere nogle nye danske navne helt fra bunden (eksempelvis kan man takke P3 for Nephew, der blev til en landeplage efter at P3 havde "Movie Klip" som ugens uundgåelige før de havde et pladeselskab i ryggen).
Det store problem er at der mangler en ordentlig musikkanal for de unge, der fokuserer lidt mere på ny og frisk musik (og hvis nogen nævner The Voice vanker der løgspark)! Det gør P3 en del af tiden, desværre en meget lille del, og når de så begynder på deres mainstream-skod, så bliver folk skuffede, for det har de allerede The Voice, Nova FM osv. til!
#28, ...du glemte at nævne at de skal spille mere Plök ;)
06-01-11 00:15
06-01-11 01:12
06-01-11 08:30
Public service - det er hvad der mangler. Og public service er at få noget man ikke kan få andre steder, såsom The Voice og hvad de ellers hedder de andre stationer.
Stram op, Herr Lars.
06-01-11 10:01
Det er ikke et kvalitetsstempel i sig selv at spille for 100-300 menesker på et spillested, eller at have spillet for 200 mennesker mere end f.eks. Spleen United. Spleen United er sansynligvis stadig det fedeste band med den mest spændende musik og de spilles så på P3.
Hvis man søger et job man ikke er kvalificeret til får man det sansynligvis heller ikke, sådan er den virkelige verden. Man må sende en ansøgning mere når ens produkt er blevet bedre. 500 afspilninger af Rihanna er vel også en slags public service når man nu ved hvor populær hun er i Danmark? Der er ikke et øje der kender mig... alligevel har jeg fået spillet min musik på P3 m.fl. Det må vel også gælde for noget, eller hvad?! Vhils. Lars Jeppesen
06-01-11 10:30
06-01-11 10:58
Dog er det en diskussion, der har kørt i ring i efterhånden lang tid, og det ender nemt med (som her) at blive en lang og smagløs reklame for et band i stedet.
06-01-11 11:07
06-01-11 11:14
06-01-11 11:17
06-01-11 11:22
06-01-11 11:50
06-01-11 12:26
En offentlig institution som P3 skal naturligvis kritiseres. Men at sidde som 40+ og forvente at ungdomskanalen P3 har samme tone og musikprofil som da man selv var yngre er selvbedragerisk reaktionært. Man nægter simpelthen at indse at man er vokset ud af målgruppen.
Derudover er der et besynderligt paradoks i debatten hér. P3 anklages (rutinemæssigt) for at gå efter laveste fællesnævner og ikke tage chancer.
Men som MF påpeger er der "også bands, der bliver spillet på P3, som ikke får særlig meget succes" – og jeg vil tilføje: Der er mange eksempler.
Men det betyder jo så at P3 ofte tager chancer og præsenterer deres lyttere for nye artister…?!
06-01-11 12:28
Når jeg husker tilbage da jeg som ung teenager i starten/midt 90'erne hørte P3 var det en helt anden radiostation. Der var plads til forskelligheder og mere snævre genrer, jeg husker bla. det hedengangende metalprogram heavyland. Et tilsvarende program på P3 i dag ville være utænkeligt.
06-01-11 12:58
06-01-11 13:49
Problemet med alsidighed i radio er at langt de fleste mennesker ikke udvikler egen musiksmag og accepterer det der bliver præsenteret.
For de fleste stationer handler det jo om at spille det nyeste nye, så folk bliver længe nok til at høre en reklameblok.
Det burde ikke være gældende på P3, men som nogen nævnte er det jo public service, og når de fleste kun kender det der bliver spillet alle andre steder, må de jo også levere.
De gør det måske mere end nødvendigt, men ja...
P3 er den eneste kanal i DK der giver nye kunstnere en chance. Ingen tvivl om at de kunne gøre det mere og mere alsidigt, men jeg er da glad for de i det mindste gør noget...
06-01-11 13:50
06-01-11 14:49
06-01-11 15:15
Det er nogen gange som om, det bliver taget for givet, at det kun er den aldersgruppe, der betyder noget, når det handler om populærmusik. Er det da nogen naturlov? Jeg mener, i jazzen eller den klassiske musik er det jo helt anderledes, hvilket det altid har været i den klassiske verden.
Siger jeg som 27-årig.
06-01-11 15:26
P3 gør vel hvad de skal. Jeg ved godt de sidder på en af de få landsdækkende pladser og alt det halløj og de er store. Men for faen, har deres lyttertal været dalende? Hvis ikke, gør de det vel rigtig godt. Sammenlign med en tv-kanal; Findes der en kanal som man kan se fra morgen til aften uden at være utilfreds med mindst et program. Altså jeg zapper som en skizofren for at få det bedste. Sådan er det vel også med radio. Hvis du lytter til Voice ved du hvad du får. Og P4 giver også nye kunstnere chancen. Måske er din musik i virkeligheden ikke beregnet til den målgruppe du troede...
Og hvor er det smart af Shotgun at sende den her kritik ud. Det giver omtale. Får de en decideret krig op at stå kommer de måske også i de andre medier. De skylder i hvert fald Gaffa en tak for overhovedet at bringe denne artikel. Jeg er ikke direkte uenig med Martin, men vi ved vel alle at P3 ikke ændre hele deres sendeflade og musikprofil fordi et dansk rockband skælder ud. Men det er en smart både at få sit navn ud og blive benævnt som "modig", "rebelsk" og "lidt af nogle farlige fyre".
Men det er sjovt at det tilsyneladende kun er alle os rockfolk som er sure. Dækker P3 virkelig alle andre genrer end rock? Så er de sgu da temmelig brede...
06-01-11 16:08
Det er det samme som der er sket med MTV.
For 10-15 år siden viste MTV videoer af alle mulige genrer i en pærevælling. Run Dmc det ene øjeblik til Slayer, Red Hot Chili Peppers, Genesis, Eric Clapton, Ace of Base det andet.
Idag er det poppet pseudo hip hop - og såkaldt RnB og metervare flødepop - til nød lidt highschool rock.
06-01-11 17:42
Når MTV ellers spiller musik...
06-01-11 19:08
06-01-11 19:16
P3 spiller da Beyoncé, Lady GaGa og Akon tit, men de spiller da også noget fint musik ind imellem (når de altså ikke snakker), og folk må altså også acceptere at P3 skal jo også stadig blive hørt, de skal stadig tjene penge, de er forhelvede Danmarks største radiokanal, og de kan jo ikke spille indiebands og punkadelicanewagefolkhop hele dagen, så mister de deres lyttere?
Der er en grund til at Net-Radiokanalerne er på Nettet og det er fordi de ikke har nok lyttere til at have penge til at være på den rigtige radio FM sekvens, fordi genren er for smal.
Jeg hører ikke selv meget P3, emn kan da godt gribe mig selv i at høre det om morgenen, fortrækker mere at sætte en god Compact Disc(Ja, det står for CD) på.
06-01-11 19:40
"Stååååå op... bla bla bla (30 sek. senere)... dit hængepartiiii."
Jeg er røvtræt af P3's lange, selvsmagende jingler, kanalens alt for unge værter, der elsker at høre sig selv, men ikke har noget at sige, og ikke mindst at der efterhånden er rigtigt langt mellem de gode numre.
Hvorfor hører jeg det så? Vane, tror jeg. Fordi P3 engang var en rigtig god kanal, og fordi der ikke er så mange alternativer (når man ikke lige har DAB og internet ved siden af sig).
Suuuuuk!
06-01-11 20:46
Dvs. ekstremt repeterende, intetsigende og uden mod... Det er da ikke pænt sagt.
06-01-11 20:57
07-01-11 11:24
P3 taler med held til masserne, og det er jo simpelthen ikke rigtigt, at det kun er lort, de spiller. Så langt, så godt. Men det er ikke godt nok i betragtning af, at det er en licensfinansieret kanal. Tænk, hvad de kunne drive det til, hvis de hævede ambitionsniveauet lidt. Læs artiklen i Politiken.
07-01-11 11:44
Nej. CD står for Compact Disc. Forkortelsen er som regel kortere end det der skal forkortes. Deraf ordet "forkorte".
En lille huskeregel.
07-01-11 15:40
07-01-11 17:50
12-01-11 16:19
Man kunne kalde ham en klaphat, men det dækker jo slet ikke…
Jeg er enig i at det er radio for de 28-40 årige som DR fejler at dække. Måske 25-40, måske yngre.
Log ind for at kommentere.
Klik her for at oprette en profil på et øjeblik.