Michael Møller kåret som årets innovatør

Michael Møller kåret som årets innovatør

I konkurrence med Efterklang, Turboweekend, Kidd og Kato vandt Michael Møller Spotify-prisen Årets Innovatør til Danish Music Awards 2011, der blev afholdt i lørdags i København.

Det gjorde han, fordi han i løbet af maj 2011 digitalt offentliggjorde 31 kærlighedssange via www.amonthofunrequitedlove.com.

I forbindelse med projektet bad Michael sine fans om at donere penge til produktion af cd og vinyl, hvilket resulterede i, at cirka 200 fans tilsammen donerede over 50.000 kr.

Prisen

Årets Innovatør er en pris, der tildeles en artist eller gruppe, som formår at skabe relationer med sine fans gennem sociale eller digitale platforme, og som derved på kreativ vis spreder kendskabet til sin egen musik.

Valget af Michael Møller som vinder er ifølge Spotifys nordiske chef Öjje Holt meget naturlig:

"Michael Møller er ekstremt kreativ i både sin musik og sin tilgang til musikverdenen samt i sin relation med sine fans. Han er ikke bange for at gå nye veje for at skabe sin kunst og dele den med verden – og det er en fantastisk indstilling til musik, som vi ved Spotify gerne vil hylde."

Med prisen følger en Spotify-marketingskampagne til en værdi af 200.000 kr.

Michael Møller udtaler selv om Spotify-prisen som Årets Innovatør 2011:

"Jeg synes, det er lykkedes mig at lave noget unikt og anderledes med dette projekt, men det har været et vanvittigt arbejde. Derfor er det en kæmpe hæder at få en sådan opmuntring, og jeg er oprigtigt stolt af prisen. Jeg skylder mine fans stor tak, for uden deres donationer ville projektet aldrig have nået dette omfang, og jeg ville næppe have vundet prisen som Årets Innovatør. Jeg har gået med en hemmelig plan om at udgive i alt 50 numre inden 1. maj næste år, men om jeg får tid og råd til det, ved jeg ikke endnu."


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA