Nyhed

Om lidt mødes hele musikbranchen i Aarhus, og det her skal de snakke om

GAFFA varmer op til musikbranchens store familiefest

Lige om lidt mødes hele Danmarks musikbranche i Aarhus, når dette års Spot Festival løber af stablen den 3. til 4. maj. Showcasefestivalen giver hvert år musikelskere mulighed for at dyppe snablen i gryden med Danmarks talentmasse og måske spotte fremtidens store musikstjerner. 

Sideløbende med musikprogrammet som foregår på forskellige lokationer i smilets by, kan musikbranchen mødes til netværksarrangementer, paneldebatter og talks under konferencen Spot+. Det er niende gang Spot+ løber af stablen, og igen i år besøges den af både danske og internationale gæster. I år kan man opleve oplæg om aktuelle temaer såsom streaming, musikeres trivsel, repræsentation, musikeksport og Aquas Barbie-succes. Derudover kan man lære mere om begrebet "glocalisation", når musikbranche-analytikeren Will Page står for årets keynote. 

Spot+ er produceret af Produktionscenteret for Rytmisk Musik i Aarhus (Promus) og Spot Festival. Leder af Promus og fast organisator af Spot+, Jesper Mardahl, fortæller i en pressemeddelelse, at man har oplevet et særligt stort engagement fra musikbranchen i år.


”Ambitionen med SPOT+ er at være 'det årlige faglige møde' for musikbranchen og være den vigtigste platform for netværk og vidensdeling for alle aktører – nye som etablerede. Men det er vigtigt at understrege, at vi ikke kan lave Spot+ uden et meget tæt samarbejde med branchens aktører, og her har vi i år oplevet et særligt stort engagement. Altså, vi deler med hinanden for at dele ud. Det betyder aktiviteter på en større klinge i år, og det er vi utroligt glade for".

Ud over to dages intensiv networking for branchepersonligheder kan interesserede også opleve en lang række paneldebatter om nogle af de største emner i musikbranchen lige nu. Man kan blandt andet opleve Er musikkritikken død?, hvor GAFFAs konstituerede chefredaktør, Ole Rosenstand Svidt, deltager i panelet, som undersøger musikkens rolle i dagens medielandskab. Derudover sætter Spot+ fokus på musik i film og tv, hvor konferencen får besøg af Hollywood-komponisten Daniel Nielsen, som står bag trailermusikken til film som Harry Potter, Ringenes Herre og Dune.

Der bliver også stillet skarpt på den teknologiske udvikling i branchen, når kunstig intelligens bliver debatteret under seminaroverskriften Let's Talk AI & Music, hvor man kan møde nogle af verdens førende eksperter på området helt fra Silicon Valley og London. 


Læs mere om det fulde konferenceprogram her. 

LÆS OGSÅ: Taylor Swift skriver historie med vilde streamingrekorder

ANNONCE