Nyhed

The Interbeing skriver dagbog fra SXSW

Det anmelderroste danske metalband er på verdens største branchefestival og skriver hjem

Det anmelderroste danske metalband The Interbeing – hvis debutalbum, "Edge of the Obscure" sidste år fik fem stjerner af GAFFAs Keld Rud – er i denne uge på verdens største musikbranchefestival, South By Southwest, i Austin, Texas. I den anledning skriver bandets forsanger Dara Toibin turnédagbog til GAFFA.dk, og den begynder sådan her:

Dag 1
Tirsdag den 13/3 2012

Vi mødtes kl. 9.30 i Kastrup lufthavn, hvor vi tog SAS-flyet kl. 12.20 til New York. Herefter tog vi så flyet til Austin, Texas, hvor en af de største musikbegivenheder i USA finder sted i disse dage – South By Southwest-festivalen. Vi var 20 timer undervejs, og var derfor ret smadrede, da vi landede. Jay (bassist) havde købt en flaske whiskey til turen, men han måtte ikke tage den med fra New York til Austin, og det endte med han gav den til en meget glad amerikansk lufthavnsmedarbejder. Da vi ankom i Austin, tog vi så en vogn til Holiday Inn Midtown, hvor vi nåede en øl inden baren lukkede. Kom i seng kl. 7 (dansk tid). Snooorrrk…

Dag 2
Onsdag den 14/3 2012

Jeg blev vækket ca. kl. 10 af de andre, som var alt for morgenfriske, og ville af sted til byen med det samme. Vi fik morgenmad på hotellet lige inden. Meget mærkeligt at servere friturestegte svinekoteletter så tidligt om morgenen, men heldigvis havde de tonsvis af bacon. Mums.. Vi tog til Downtown, og stod af på 6th Street, som er hovedgaden. Så snart vi stod af bussen, kunne man mærke at byen summede af musik og fed stemning. Alle vejene i centrum er afspærret for biler, og det er kun taxaer, som må køre igennem. Hele 6th Street er fyldt til randen med spillesteder og barer med livemusik, og på hvert gadehjørne står et band og spiller. Masser af musikere render rundt og promoverer deres koncerter, og folk er generelt positive og åbne. Superfedt førstehåndsindtryk af byen.

Vi finder den første bar som er udendørs med udsigt over byen. Der er 22 grader, og ret fugtigt, så de 3 første kolde ryger hurtigt ned. Vi hopper direkte over til Dirty Dog Bar, som er spillestedet, hvor vi spiller i morgen kl. 21. Stedet kan rumme 400 mennesker, og der er pænt tomt, når vi kommer kl. 15 om eftermiddagen. Der er et funkband på scenen, og lyden er overraskende god. Vi er ret positivt overraskede, og glæder os til at give den gas på scenen i morgen. På vej videre støder vi på Death Metal Pizzaria, hvor der er slices i vinduet, og en stiv tatoveret amerikaner på taget med et skilt og råber "free metal!" Der viser sig at være et spillested i baghaven, hvor et band står under en presenning med øvelokalelyd. Flere øl ryger indenbords, og resten af dagen forsvinder ud i en tåge.

Læs resten af dagbogen og de følgende kapitler i GAFFAs artikelsektion.