Noah Carter har langt større potentiale

Noah Carter, Spot Festival, Radar, Godsbanen

Noah Carter har langt større potentiale

Anmeldt af Laura Hansen | GAFFA

Allerede inden Noah Carter træder ind på scenen, er de mange fans helt oppe under loftet. Flere er nægtet adgang af sikkerhedsmæssige årsager, så Radar er propfyldt i aften.

Noah Carter træder ind, og før han får sagt et ord, er publikum med ham, og han har dem i sin hule hånd fra start. Han har længe været den mystiske skikkelse bag mange tracks af kendte kunstnere, og de første numre består af disse udgivelser. Backtracket overdøver Carter, som er mere opmærksom på interaktionen med publikum end på at levere en solid performance.

I den sidste tid har den nu mere kendte rapper udgivet to singler i eget navn. Det har medført den vildeste hype, og det har været næsten umuligt at tænde for P3 uden at høre Noah Carters stemme. En stemme, der oser af selvtillid og giver et billede af en overlegen rapper. Selvtilliden er bestemt i orden hos aftenens rapper, og andet må være svært, når publikum tilbeder ham. Den overlegne rapper skal der desværre kigges længe efter. Numrene er fede, og beatet har stil, men problemet ligger i, at det spillende backtrack lyder bedre, end Noah Carter gør live.

Til sidst bliver det tid til de to seneste singler, og med ”Do You” og ”Come Alive” gør Noah Carter mere for at præstere på numrenes vers, men kontakten med publikum er stadigvæk vigtigst. En enorm fanskare hujer og hylder Carter, og til sidst er det, som om loftet letter. Der ligger et stort potentiale, for han kan jo tydeligvis godt – det kommer bare aldrig rigtigt til udtryk i aften. Forventningen om en rapper i sin egen udefinerede klasse justeres hurtigt ned, da Noah Carter fremstår på samme niveau som de mange middelmådige rappere, der repræsenterer den danske scene i dag.

På de indspillede numre viser Carter, hvordan r&b og hiphop i bedste stil kan kombineres. Den udgave skal og kan det unge danske rap-håb finde frem til sine liveoptrædener. Publikum er ellevilde, hopper op og ned og kaster håndtegn, og det er vel for mange essensen af en vellykket koncert. Bare ikke når man er overbevist om, at der er meget mere at byde på.