ANMELDELSE: De elektroniske beats griber aldrig helt publikum

Moody, Spot Festival, VoxHall

Anmeldt af Elisabeth Thostrup | GAFFA

Danske Josefine Moody, bedre kendt som Moody, er længe blevet udråbt som en af morgendagens stjerner. Hun er ung, vandt sidste år KarriereKanonen, er signet på Universal Music og fuld af energi. Hendes tekster har klare budskaber om at droppe normerne, og hendes elektroniske beats er ørehængende som bare pokker.

Fredag aften virker energiniveauet dog lidt oppumpet, selvom hverken scenelys, lyd eller Moodys selvtillid mangler noget. Den unge sangerinde entrerer VoxHall med sit karakteristiske korte, platinblonde hår og et tre mand stort band. Allerede fra det første nummer ”Daddy” er tempoet højt. De elektroniske beats står godt til Moodys lyse vokal, og begge dele er pænt afrundet af klare synth-flader og tunge beats.

Men selvom Moody bevæger sig scenevant og spiller dansable numre, kommer hun aldrig rigtig ud over scenekanten. Især koncertens begyndelse er lidt sløv, og selvom både numrene ”Die for You” og ”Cares” bliver leveret, uden at der er noget at sætte en finger på, så er det, som om stemningen aldrig når de natklubber, Moody synger om.

Hitpotentiale

Lidt bedre bliver det dog, da hun halvvejs inde i koncerten fortæller en anekdote om den sang, hun vandt KarriereKanonen med i 2017. Nummeret ”This Is for You” får folk til at rykke tættere sammen. Om det er genkendelsens glæde eller Moodys attitudefyldte ”fuck dem”-replik til hendes forgangne ekskærester, der puster lidt energi i crowden, vides ikke, men under koncertens sidste halvdel bløder stemningen lidt op.

Særligt Moodys nyeste track ”Say The Word” fungerer godt. Her tages tempoet lidt ned, så Moodys lyse og klare vokal står flot frem. Suppleret af de markante beats er det sikkert en sang, vi kommer til at høre en hel del over sommeren.

Moody har med sin elektroniske og clubbede lyd helt klart dansk hitlistepotentiale. Men selvom hun får publikum til både at vifte med armene over hovedet og tage lighterne og mobillysene frem, opstår magien aldrig helt. Moody slutter koncerten af med at opfordre alle til at gå helt amok, og selvom hun har en sødme og råhed, der ikke er til at stå for, så virker opfordringen lettere optimistisk.