Shy Shy Shy
Gloss

ANMELDELSE: Meget fin ep af skarpe musiknørder

EP / Eget selskab
Udgivelse D. 08.03.2019
Sara Elisabeth Nedergaard

”Doggystyle (Pretty Please)” starter ballet med en helt sindssyg synth-produktion – det er faktisk lige før, det er for meget! Et guitarriff bryder det dog lidt. Men der sker godt nok mange ting! Ungdommens melankoli bliver fanget fint, og denne skæring giver fin mening som titelnummer til DR3-serien ”Doggystyle”. ”Neon” starter ud med en fræk basgang, og jeg bliver i tvivl om, hvor meget der er håndspillet – det lyder faktisk som om, vi har at gøre med nogle rigtige musiknørder i Shy Shy Shy, der både leger med håndspillede instrumenter (trommerne er i hvert fald) og nogle forskellige gamle synths.

”Neon”s omkvæd er i øvrigt helt Beatles-lydende! Super fedt nummer. ”Feels Like Home” er lækker electrodance med fine mand/kvinde-harmonier, der går lige i trussen. Derudover bliver skæringen lige Alphabeat-frisk nok til min smag, med lige lovligt funky guitar. ”Sober” gør ikke det store væsen af sig og virker som en klassisk fyld-skæring på den ellers korte ep. ”Joyride” slutter ballet med atmosfærisk guitar og sårbar vokal, hvilket er meget, meget fint.

Shy Shy Shy er en lækker lille pakke: Lækkert bandnavn, lækre synthbårne produktioner og fine harmonier mellem Astrid Cordes og Simon Kjeldgaard. Cordes fungerer som forsanger, men jeg tror faktisk, at det ville klæde Shy Shy Shy, hvis Kjeldgaards vokal også kom mere i front. Om ikke andet så for at adskille dem fra CHINAH, som de ligger ret meget op ad. Vi lander på fire store stjerner for nu, og jeg ser frem til at følge Shy Shy Shy fremover.