Jepsens talent skinnede desværre ikke igennem

Philip Pors Jepsen, Spot Festival, Godsbanen, Aarhus

Anmeldt af Emilie Brøgger Anderson | GAFFA

Som en ud af seks af P3’s karrierekanoner gav Philip Pors Jepsen som den første sin koncert på Radar på Godsbanen i forbindelse med Spot Festival. Teenagerens vokal var genkendelig og skarp, men der manglede desværre musikalsk autenticitet  hos og retning fra Philip Pors Jepsen som værende up coming navn i den danske musikbranche. Her havde Jepsen dyrebare tredive minutter til at vise Radar, hvorfor han ud af mange er blevet udvalgt som en spirende blomst på den danske scene. Her gik han på med fem nøje udvalgte numre, må man gå ud fra, men desværre stod man tilbage med følelsen om, at han som navn stak i mange forskellige retninger.

Det første nummer ”My Sin” var ufokuseret, men Jepsen kom efterfølgende stærkt igen med  ”Unprepared”. Den fede rytme og det mørke univers, som netop er, hvad der er betagende og velfungerende ved et navn som Philip Pors Jepsen, var her at fornemme, og det var sindssygt fedt, når det stod skarpt. Jepsen vekslede mellem et par strengeinstrumenter, og her gav det specielt hans numre kant, da han spillede på sin ukulele med lyse, fine toner, som stod i kontrast til hans dybe stemme og de mørke, producerede toner. Selvom Karrierekanonen henvender sig med kunstnere, der er up coming, er det dog ærgerligt, at musikken var produceret på forhånd og afspillet – i stedet for at være spillet live til koncerten. Det havde helt sikkert klædt arrangementet og givet Jepsen mere autenticitet, hvis der havde været flere instrumenter til, eller hvis han havde skåret det ind til benet og fremlagt akustisk.

En af Jepsens gamle numre ”Kahoot” var den sidste sang, og selvom det var et festligt indslag, kom det desværre til at virke lidt useriøst.

For én ting er sikkert: Phillip Pors Jepsen har en skarp vokal, der er fed, når den fungerer – men det kræver bare mere end, hvad man så på Radars scene.

• My Sin