En stemme, et trommesæt og et keyboard er alt, der behøves

Georgia, NorthSide, Red Stage

Solokoncerter med en kombineret sanger og guitarist bliver der holdt mange af rundt om i verden. Det samme gælder, hvis man skifter guitaren ud med et keyboard, men solooptrædener, hvor sangeren samtidig spiller trommer hører til sjældenhederne. Det er ikke desto mindre det, vi er vidne til tidligt lørdag aften, hvor den engelske sangerinde, sangskriver og ikke mindst trommeslager Georgia (i øvrigt datter af Neil Barnes fra det genopstandne 90'er-elektronavn Leftfield) indtager Red Stage helt alene.

Trommesættet er også rødt og primært elektronisk, og hvor jeg i begyndelsen af koncerten tænker, at det måske er et lige lovlig skrabet setup til at gennemføre en festivaloptræden, skal det hurtigt vise sig tilpas. Georgia har ganske vist også medbragt en del backtracks, blandt andet en distorted baslyd på "Never Let You Go", men en stor del af musikken kommer faktisk fra hendes mikrofon og trommesæt. Georgias trommespil er både kompetent og alsidigt, og ikke mindst kombinationen af de elektroniske, men live-spillede trommer og så et godt, gammeldags akustisk bækken er yderst effektiv. Sjældent har et crash-bækken, ramt på mange forskellige måder, spillet så stor en rolle til en koncert som under Georgias optræden på NorthSide.

Musikken i sig selv er melodisk elektropop, og Georgia har en udmærket stemme, om end den til tider kan blive lidt skinger. Sangene er både iørefaldende og dansevenlige, og nogle gange er tempoet lavt og næsten triphop-associerende som på "Ray Guns". Andre gange lægger Georgia trommestikkerne og spiller keyboard, mens beatet klares af et backtrack. Uptempo-nummeret "About Work the Dancefloor" har en prikkende elektrobas i stil med Robyns "Dancing on My Own", mens den afsluttende, pumpende "Started Out" virkelig får gang i dansen på pladsen, ja, en enkelt kaster sig ligefrem ud i crowdsurf til Georgias store begejstring.

På længere sigt kan det være, Georgias scene-setup bliver en tand for minimalistisk, men som en tre kvarters førstegangsoplevelse for både denne skribent og formodentlig langt størstedelen af publikum var det både anderledes og tilfredsstillende.