Til tramp med mødregruppen

Nervo, Tinderbox, Magicbox

Til tramp med mødregruppen

I en verden, hvor Paris Hilton rygtes at være verdens bedste betalte kvindelige dj med et halvt årtis residency bag Sven Väths mikserpult på Ibiza-klubben Amnesia, ja, så har dansegulvene aldrig haft mere brug for hårdtsparkende kvindelige disc-jockeys. Listen er lang, men ikke lige så omfangsrig som man kunne håbe: Trap-skive-rytteren Alison Wonderland, EDM søster-duoen Krewalla, techno-krigeren The Black Madonna og de mest populære, nemlig den iørefaldende producer-, dj-, og vokalist-duo NERVO.

Eksperter udi festens anatomi

De australsk-fødte tvillinger Olivia og Miriam Nervo, eller i folkemunde bare Mim og Liv, spiller big room. En lækker blanding af det poppede med en stærk overvægt til det hårde tilsat et par gimmicks og enorm publikums-dedikation. NERVO har været med, siden mediet hed vinyl, dengang det krævede års træning at mixe to eller flere sange sammen. Liv og Mim får heldigvis også rig mulighed til at bevise, at de mestrer festens anatomi og er æstetiske arkitekter ud i det perfekte EDM-sæt. Trods en øjeblikkelig affolkning på dansegulvet, da danske Faustix klinger sin dakkedak-fest af, så er der faktisk meget mere guf fra øverste hylde i tramper-afdelingen. Efter et kort vokal-medley, der munder ud i ny-klassikeren "Revolution" sparkes publikum hovedkulds ind i orkanens øje med Dimatiks 2015-banger "Giratina". Med sådan en voldsom åbner er det tydeligt ,at amorinerne skal svæve i æteren, når kærligheden til de forbudte dansetrin og overdreven energiudladning tager over.

Coachella coole

NERVO er som altid Coachella coole klædt i moderigtig karry-gul og neon-grøn, mens de flankeres af Andy Warhol-inspireret NERVO-artwork. Hver for sig har de it girl appeal, men den samlede pakke cementerer reglen om at søskende i dj-duos skaber opløftende synergier. Gruppens publikumsinteraktion er også altomfavnende, og der kastes da også rundt med danske kærtegns-gloser, inden Loud Luxurys "Body" leveres tonstungt. Selvom publikum halvanden time forinden allerede er blevet serveret nummeret af sangens original-artister, så velkommes remixet af Tinderbox-aktuelle Dzeko med langt større intensitet. Imens piskes der op for visuals i form af geometriske figurer og de bedste sider fra Mandala-malebøgerne, før effekterne og musikken bliver mere futuristiske og psykedeliske, som aftenen fortsætter.

Standard hitparade

Mens NERVOs egne produktioner, ligesom deres vokaler, er candyfloss-luftige, så falder dropsene i deres dj-sæt som marmor. Med et arsenal af Vini Vici- og Skazi-tracks er det cementeret, at psy-trancen har sin retmæssige plads i et EDM-sæt. "Bella Ciao", "Great Irish Spirit", "Suavement" og en Post Malone psy-trance-bootleg falder i den grad i publikums smag, når varmen skal genfindes i krop og sjæl efter solnedgang.

Med perfekt genrebevidsthed er det klart actet NERVO, der er interessant frem for nødvendigvis deres bagkatalog. Ferme remixvalg og et energisk arbejde bag mikserpulten ophøjer de velproducerede, om end poppede udgivelser til et big room extravaganza. For eksempel lægger Josh Gurus "Infinity" bund til egenproduktionen "Reason", men i stedet for sidstnævntes lettere bedagede drop leveres dansetakterne af Alvaros "Make the Crowd Go". Dog skal det nævnes at flere, af NERVOs mashups er gengangere. Desuden er sætlisten, for så vidt angår de über-dansable numre, standard for deres shows. Heldigvis er søstrenes engagement til deres publikum som altid enormt, og det resulterer i fælles-selfie og fælles-hop til Quintinos "Scorpion" i Hardwell edit, mens der selvfølgelig deles generøst ud af de selvlærte danske fraser.

NERVO leverer deres allerbedste materiale, men grundet den tidlige afmætning af publikum, inden koncerten overhovedet starter, har deres sæt ved andre shows oplevedes større og mere søbet til i universel kærlighed. Desuden er egenproduktionerne ikke lige så skarpe som i midten af årtiet, så det bliver i perioder mest af alt et nostalgisk tramper-gensyn. Den tre måneder gamle, men stadig brandvarme, David Guetta og Tom Staar single "This Ain't Techno", festens klimaks Kryders "Dogs on Acid", betagende visuals, samt et spritnyt NERVO-nummer cementerer dog alligevel, at der aldrig har været mere brug for verdens mest populære kvindelige dj-act. Med simultan familieforøgelse i Nervo-klanen indenfor de seneste måneder, så er det alt andet lige en stor fornøjelse at byde Mim og Liv velkommen tilbage på arbejde fra barsel.

(INTRO): "We're All No One" - NERVO & "Afrojack og Steve Aoki vs. "Reason" - NERVO & Hook n Sling vs. "Revolution" - NERVO & R3HAB & Ummet Ozcan

"Revolution" - NERVO & R3HAB & Ummet Ozcan

"Giratina" - Dimatik & Monik & Carroch