x
Whores. stod af i Roskilde

Whores., Roskilde Festival, Pavilion

Whores. stod af i Roskilde

Anmeldt af Keld Broksø | GAFFA

Arkivfoto, billeder fra koncerten er på vej

Der, hvor jeg gik død i Whores. fra Atlanta, Georgia med guitarist og sanger Christian Lembach i front, var serien af mystiske lydprøver.

Netop, som vi var ved at opbygge et orgastisk højdepunkt med Whores. (NEJ, jeg oversætter ikke!!!) stod den gode Christian og lod fire toner optaget på backtrack fylde det meste af et nummer.

Andre gange lød guitaren som støj fra en radio uden frekvens, mens spaden skulle stemmes i flere minutter.

Synd, synd.

I momenter var den guitardrevne grimme, tunge og energiske musik i fremdrift fra Whores. (punktum inkluderet!). Lige pludselig var det ganske levende, insisterende og til tider helt dygtigt lavet.

De har også en håndfuld ep'er og album på samvittigheden, og deres støjrock (noiserock) er ikke ueffen med mange gode grooves og riffs.

Men igen.

Netop som vi var ved at være der, så stod Whores. af i Roskilde lige midt i, at det var begyndt at blive sjovt.

Den slags har også med attitude at gøre.

Gider bandet overhovedet være her?

Til tider kunne jeg have mine tvivl.

Christian Lembachs chefstilling i denne trio med bassist Casey Maxwell og trommeslager Donnie Adkinson virkede som om, at de to andre var underlagt chefens luner, uden nogen turde forlange en arbejdspladsvurdering. Lidt surhed og tristesse smittede af på publikum.

Roskilde har et kræsent publikum, og de har ret til at kræve mere end det – og større begejstring fra bandet end den, som en lille ring i en moshpit udviste.

Nej, Roskilde Festival, dette var ikke det hit, som det kunne have været.

 

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA