Blood Orange
Angel's Pulse

Mixtape med højt bundniveau

Album / Playground Music
Udgivelse D. 12.07.2019
Nicolas Hansen

Før udgivelsen af Angel’s Pulse har Devonté Hynes gjort det klart, at det ikke er en plade, men et mixtape. Efter hver plade producerer han en håndfuld sange, der fungerer som epilog til albummet. Med Angel’s Pulse er det første gang, at han rent faktisk udgiver disse numre, der er opfølgningen på sidste års Negro Swan – en plade, som var seks sikre stjerner i mine ører. Historien er en anden med Angel’s Pulse.

Der er (ikke forbavsende) tydelige spor fra Negro Swan, hvad angår både genrer og features. De horn og 808-trommer, der har tydelig inspiration fra Memphis-hiphoppen, får igen gjort deres indtog på denne udgivelse. Det kommer instrumentalt til udtryk på "Baby Florence (Figure)", men på "Gold Teeth" får man den fulde Memphis-pakke med et tungt beat og Project Pat og Gangsta Boo, der er nogle af de helt store Memphiskanoner og haft en finger med i spillet hos Three 6 Mafia.

De 14 numre har en spilletid på kun 33 minutter, så flere af numrene har en længde, som var det en punkplade. Nogle gange er man efterladt med en følelse af, at der mangler noget mere, men man må her huske, at det altså betegnes af Dev selv som et mixtape. Heldigvis får et af pladens absolutte højdepunkter "Tuesday Feeling (Choose to Stay)", med hjælp fra Tinashe, lov til at rulle i tre minutter.

Angel’s Pulse er ikke på samme måde medrivende og helstøbt som Negro Swan, men man keder sig bestemt ikke undervejs, og bundniveauet er højt. Jeg kan kun håbe på, at fremtidige Blood Orange-album bliver efterfulgt af epiloger i form af mixtapes.