Post Malone
Hollywood's Bleeding

Posty kan endnu

Album / Universal Music
Udgivelse D. 06.09.2019
Cillian Murphy

24-årige Post Malone er hverken rapper eller sanger, eller også er han begge dele på én og samme tid. Faktum er, at den texanske popstjerne er blandt tidens allervarmeste artister lige nu. På Hollywood’s Bleeding taler den amerikanske hitmager om de mørkere sider af livet i Beverly Hills, men gør det stadig med sine overfladiske tekster og den tilforladeligt drengede charme, gemt bag guldsmilet.

Hollywood’s Bleeding kommer han vidt omkring. Postys karakteristiske levering lever i allerbedste velgående på et nummer som ”On the Road” med besøg fra den hypede Lil Baby, men man savner nogle ægte signaturhits. Pladen mangler numre som ”I Fall Apart”, ”Better Now” eller et til at matche gennembrudsbangeren ”White Iverson”. Andensinglen ”Goodbyes” vokser på én, blandt andet på grund af et stærkt Young Thug-vers, men også til trods for det noget banale omkvæd med "I want you out of my bed/head"-rimskemaet, som kunne være skrevet af en teenager. En demografi, som desuden udgør størstedelen af Malones storstreamende fanbase, og som uden tvivl ikke vil være synderligt bekymrede over det simple tekstunivers.

Man kan ikke klandre Posty, som i 2017 bedyrede, at rapmusik ikke var stedet for dybere refleksion, at han ikke laver komplekse rimstrukturer eller filosofiske tekster. Men der er umådeligt langt fra de lallede handclap-tyggegummiproduktioner på ”Allergic” og ”A Thousand Bad Times” til de velvalgte features på den sjælfulde ”Staring at the Sun” med SZA og pladens mest interessante skæring, den Ozzy-featurede ”Take What You Want”. Hitmageren formår dog at redde det hele hjem til Hollywood, til trods for et par malplacerede afstikkere.