Spice Girls
Spiceworld

Spice Girls: Spiceworld

Album / Virgin Records
Udgivelse D. 11.10.1997
Finn P. Madsen

We're Only In It For The Money hedder et af Frank Zappas albums, et.ironisk indslag over rockbranchens pengepugere. Men hvad har det med.fænomenet Spice Girls at gøre, gruppen, der i bedste.tegneseriekarikatur erobrede alle teenagehjerter med singlen Wannabe og.siden har solgt over 18 millioner af debut cd'en Spice? Ikke andet, end.at nogle udspekulerede bagmænd gnider sig frydefuldt i hænderne.over denne succes, hvor fem syngepiger med sexappeal er blevet ført til.tops med en stram markedsføring og ikke mindre end syv sponsorkontrakter.i baglommen. Med andre ord, Spice Girls er en veltilrettelagt og.altopædende vaginal pengemaskine, der én gang for alle har taget.poppens mødom i takt med, at kasseapparaterne kører på.højtryk. Ikke nok med det, Spiceworld - The Movie og en.verdensturné er på bedding samt ikke at forglemme deres andet.album Spiceworld. For at ingen skal være i tvivl, nævner.pladeselskabet lige i forbifarten, at Spice Girls er det mest populære.navn siden The Beatles (her gik man og troede, det var Oasis). På en.måde en hån mod The Fab Four, men okay, så længe ordet.'navn' bruges, går det vel. Kunstnerisk vil Spice Girls aldrig kunne.få et eftermæle, når de er forsvundet ud af bagdøren.med hænderne fulde, men hvad, pengene har de vel lov at ha'..Spiceworld er kun beregnet som ren underholdning, hvor tøserne og.deres bagmænd prøver at afsætte en fabriksfabrikeret.soulpop, der virker mere forloren end juleaftensand. Ét er dog sikkert,.du vil blive propfodret så meget med kryddersild de næste.måneder fremover, at lugten af fisk vil fremkalde brækfornemelser.selv ved tanken om den Lille Havfrue. .Underholdningsniveau 2. Kunstnerisk niveau 0.