Roachford
Feel

Roachford: Feel

Album / Sony Music
Udgivelse D. 11.02.1998
Henrik Bæk

Med cd'en Feel har den engelske sanger Roachford udsendt sit fjerde.album på ni år, og Feel er en værdig.efterfølger til successen Permanent Shade Of Blue, som Roachford.udsendte i 1994..Ligesom en af Roachfords store inspirationskilder Terence Trent D'Arby.bærer Roachfords produktioner præg af nytænkning, hvor.fællesnævneren hedder stadig musikalsk udvikling. Dette er.også tilfældet med Feel, der spænder vidt fra.hård rock, til blød soul og stille ballader, og indtil videre er.Roachfords mest komplette album..Cd'en udstråler ren spilleglæde og er fortrinsvis indspillet uden.brug af diverse computere, hvilket i dette tilfælde giver cd'en et.autentisk lydbillede, som i dag er nærmest atypisk i musikbranchen..Teksterne omhandler de følelsesmæssige relationer mellem familie,.venner og i særdeleshed mellem partnere, hvilket Roachford ikke.lægger skjul på, er et af de mest interessante aspekter i livet..Åbningsnummeret The Way I Feel er med sit medrivende beat og.bevægende sang på mange måder et vidnesbyrd om Roachfords.evne til at sammenkæde tekst og musik til en helstøbt enhed..På Time bevæger Roachford sig over i den dybe soul, som.allerede har store traditioner i engelsk musik. Testify lever - med sine.klassiske arrangementer, rockappeal og moderne hip hop-ingredienser - op til.Roachfords erklæring om at skabe eksperimenterende og anderledes musik,.lige som der på numrene Someday og Nothing Free gives plads.til de mere stille ballader. Roachford lever på Feel op til sin.egen programerklæring om at skabe spændende og eksperimenterende.musik.