Hole
My Body The Hand Grenade

Hole: My Body The Hand Grenade

Album / City Slang / Virgin
Udgivelse D. 12.02.1998
Jan Opstrup Poulsen

Mens Holes kontroversielle frontfigur Courtney Love har travlt med forskellige.filmroller, udsendes My Body The Hand Grenade med diverse rariteter og.liveooptagelser. Brudstykker af en yderst omtumlet karriere, der startede i.slutningen af 80'erne med en aggresiv hardcorerock og langsomt har.bevæget sig mod det melodiøse og popsøgende..My Body The Hand Grenade indeholder tidlige optagelser fra 1990 og frem.til liveoptagelser fra 1995. Albummet er også mest et dokument over denne.amerikanske gruppe, der på baggrund af to albums allerede er blevet.ikoner på den amerikanske rockscene. Det skyldes ikke mindst Courtney.Loves lemfældige omgang med hårde stoffer og hendes ægteskab.med den afdøde Kurt Cobain. Hole er derfor rockhistorie i højeste.gear, men My Body The Hand Grenade dokumenterer også en gruppe,.der tager afsæt i livets skyggesider og skaber kraftfuld rockmusik. Ingen.tvivl om, at Courtney Love var nært beslægtet med Cobain i deres.trang til at nå de yderste grænser, og det må betegnes som et.sandt lykketræf, at hun stadig er iblandt os i dag..På albummet er udviklingen fra et lidt diffust hardcoreband til et.overbevisende spillende band entydig, hvor den melodiske fremgang er.iøjenfaldende. Men samtidig høres det tydeligt, at specielt.Courtney Love spiller med livet som indsats og løfter bandet i udtryk..Derfor er det også spørgsmålet, om der i fremtiden vil.være et Hole med samme kompromisløse udtryk, efter at bandets.destruktive omdrejningspunkt er kommet på ret køl og igen.værner om det jordiske liv.