Kristin Hersh
Strange Angels

Kristin Hersh: Strange Angels

Album / 4AD / Playground
Udgivelse D. 10.02.1998
Peter Studstrup

Sære engle har altid serveret færdige tekster for Kristin Hersh,.siden hun som teenager begyndte at skrive sange. Hendes andet.soloalbum Strange Angels er en usædvanlig harmonisk plade efter.Kristin Hershs standard. Usædvanlig, fordi det harmoniske ikke just har.været sangerindens kendetegn. Hershs stemme ligger helt fremme i.lydbilledet med hendes egen akustiske guitar som mest markante instrument i en.skrabet og enkel produktion, der i højere grad end tidligere er.inspireret af amerikansk folk og country. Teksterne kredser om hverdagens.hændelser med mand, børn og hus, kærlighed og magi. Kristin.Hershs stemme er så knivskarp og intens som nogensinde, og læste.hun op fra telefonbogen, ville det sikkert også være dramatisk og.spændende. Trods gode sange giver den skrabede produktion albummet et.tørt og ufærdigt udtryk, og man savner det musikalske modspil,.Throwing Muses gav..Hersh er og har været en af de betydeligste sangerinder og sangskrivere,.siden hun pladedebuterede med Throwing Muses i 1986. Hun er også en.31-årig californisk husmor med mand og tre sønner. Hersh.opløste sidste år Throwing Muses, gruppen hun med skiftende.besætning ledte gennem tolv år og otte albums. Strange.Angels er derfor både opfølger til Throwing Muses' svanesang.Limbo fra 1996 og soloalbummet Hips & Makers fra 1994. Det er.naturligt nok solopladen Hips & Makers, den nye plade ligner mest..Strange Angels er bare smukkere og mere harmonisk end forgængeren,.men samtidig uden Throwing Muses' vitalitet og variationsmuligheder.