The Fabulous Thunderbirds
High Water

The Fabulous Thunderbirds: High Water

Album / Private Music / BMG
Udgivelse D. 11.02.1998
Peter Widmer

Det er noget af en tilsnigelse at kalde denne indspilning et Fabulous.Thunderbirds-produkt. Snarere er der tale om endnu et soloprojekt fra sangeren,.mundharpespilleren m.m. Kim Wilson. Samme herre har i mere end tyve år.været frontfigur i det legendariske Texas blues-rock band The Fabulous.Thunderbirds gennem orkesterets talrige inkarnationer. Hvor 'TheThunderbirds'.altid har stået for højspændt elektrificeret turbo.blues-rock, er tingene på High Water mere nede på jorden..Hele denne cd er præget af langsomt tempo og en herligt skramlende,.halvakustisk, ind-til-benet rå og upoleret, fortættet, næsten.minimalistisk lyd. Foruden Wilson, der fungerer som 'associate producer', er.cd'en er både produceret, indspillet og skrevet af ingen ringere end.guitaristen Danny Kortchmar og multiinstrumentalisten Steve Jordan. Kortchmar.har blandt andet også produceret The Fabulous Thunderbirds cd'en Roll.Of The Dice såvel som Jordan producerede samme orkesters.1991udgivelse Walk That Walk, Talk That Talk. Kim Wilsons stemme er.naturligt nok i forgrunden som for eksempel i den smukke ballade Promise You.Can't Keep, hvor der synges så intenst, at det næsten.gør ondt. At Wilson desuden mestrer mundharpespillets kunst,.demonstrerer han for eksempel på den boogieagtige That's All I Need To.Know. Så er der den fine, reggae-lignende Save It For Someone Who.Cares og det 'funky' nummer It's About Time. Og sådan kunne.man blive ved. Grundlæggende er musiken på denne.anbefalelsesværdige, helstøbte cd ren rhythm n' blues af.langtidsholdbar kvalitet, og så er den et godt fingerpeg om, hvad man kan.vente sig af det i år reinkarnerede reelle Fabulous Thunderbirds, der.foruden Wilson består af Willie J. Campbell (b), Jimi Bott (dm) Kid.Ramos (g) og Gene Taylor (keyb).