Aretha Franklin
A Rose Is Still A Rose

Aretha Franklin: A Rose Is Still A Rose

Album / BMG
Udgivelse D. 10.03.1998
Henrik Bæk

Igennem de sidste 30 år har den amerikanske soulsangerinde Aretha.Franklin været eksponent for soulmusikken, når den er bedst. Hendes.varemærke gennem årene har været hendes fantastiske stemme,.de flot producerede arrangementer og hendes sjældne evne til altid at.kunne 'synge til hjertet'. I de seneste år har der imidlertid været.en tendens til, at det nærmere var hendes navn fremfor kvaliteten af.hendes produkter, der solgte. Men med A Rose Is Still A Rose er Aretha.tilbage i absolut topform og i den kendte stil, der har gjort hende til.én af verdens populæreste soulsangerinder. Arethas klare og.musikalsk vidtspændende stemme får på alle tangenter, og det.er vanskeligt at fremhæve enkelte numre fra et album, der er så.helstøbt og gennemarbejdet, som det er tilfældet med A Rose Is.Still A Rose. Alligevel står titelnummeret, som er skrevet og.produceret af Lauryn Hill fra The Fugees som ét af cd'ens mange.musikalske højdepunkter. Nummeret er arrangeret med ingredienser fra.nutidens mere hip hop influerede soulsound, uden på noget tidspunkt at.miste grebet om den mere klassiske soul. Udover Lauryn Hill er cd'en produceret.af flere af øjeblikkets største producere indenfor soulbranchen,.hvilket samtidig vidner om Arethas mod på og vilje til at forny sig..På numre som N Case You Forgot, Watch My Back og.titelnummeret er der god grund til at få kridtet danseskoene, mens der er.masser af blød sjælelig intimitet over de smukke ballader How.Many Times, Love Pang og ikke mindst det selvskrevne The Woman..Arethas styrke ligger ikke kun i hendes fantastiske stemme og den.gennemslagskraft den besidder, men i særdeleshed i hendes sjældne.evne til at indleve sig følelsesmæssigt i hver eneste af de 11.sange på A Rose Is Still A Rose. Cd'en er med Arethas typiske.gospelinspirerede arrangementer og friske lyd en af dette årtis bedste.soulcd'er, og må karakteriseres som hendes bedste album i 15 år..A Rose Is Still A Rose, og Aretha Franklin er stadig The Queen Of.Soul.