Sanne Graulund
Better Get Some Dreams

Sanne Graulund: Better Get Some Dreams

Album / Scandinavian Records
Udgivelse D. 10.03.1998
Henrik Bæk

Den danske sangerinde Sanne Graulund har udsendt debutcd'en Better Get Some.Dreams, der har været på vej til pladehylderne igennem det.meste af et år. Årsagen til den forholdsvis lange ventetid skyldes,.at Sanne Graulund nåede at blive gravid inden cd'en skulle indspilles,.hvilket betød, at både barnevogn, baby og sut var med i studiet,.da sidste hånd skulle lægges på indspilningen. .Sanne Graulund er uddannet på Det Rytmiske Musikkonservatorium og har.blandt andet deltaget i musicalen Jesus Christ Superstar, ligesom hun.spiller hovedrollen i filmen Den Attende. Tidligere har Sanne.optrådt som korsanger på udgivelser med Sound Of Seduction, Jorn,.Jesper Ranum og afdøde Dan Turèll. .På Better Get Some Dreams står hun imidlertid på egne.ben, hvilket hun egentlig gør ganske godt, dog uden at overraske. Cd'en.svinger i de mere bløde soul-lag på bekostning af de mere.dansevenlige numre, og på en måde er det synd, fordi cd'en savner.et hit af dimensioner, der normalt ville gøre det interessant at spille.en dansk debutant på radiostationer og diskoteker. På grund af.cd'ens manglende mod på at eksperimentere mere og i stedet køre.på det sikre, synes Better Get Some Dreams at balancere på.grænsen til det lidt kedelige og ensformige. Når det er sagt,.findes der dog også numre på cd'en, der beviser Sanne Graulunds.uomtvistelige talent som sanger, heriblandt åbningsnummeret Ay,.Ay, der som det eneste nummer på cd'en er i moderat uptempo, og.titelnummeret Better Get Some Dreams, der er en smuk og følsom.ballade om at turde drømme og håbe på en bedre verden. I.Sanne Graulund har Danmark fået en sangerinde med et stort talent, som.man kan håbe vil turde mere på sin næste udgivelse.