Speaker Bite Me
Smukke Kvinder Med Kærlighedskort

Speaker Bite Me: Smukke Kvinder Med Kærlighedskort

Album / Exlibris / Universal
Udgivelse D. 08.05.1998
Peter Studstrup

Dansk rocks unge håb Speaker Bite Me har komponeret et smukt og.billeddanende lydspor til Det Kgl. Teaters opførelse af Peter Oswalds.opdaterede japanske dukke-komedie Smukke Kvinder Med.Kærlighedskort. Resultatet er en stemningsmættet organisk og.jazzet improviserende musik, der leder tanken hen på et orkester som.amerikanske Tortoise. Bas, trommer og percussion har en hovedrolle, og så.har orkestret en egen forkærlighed for flageolettoner. Speaker Bite Me.mestrer også heftige og flossede instrumentale rocknumre som for eksempel.Snestormen. .Smukke Kvinder Med Kærlighedskort er opdelt i en instrumental og.en vokal del 'for at gøre den lyttende oplevelse homogen' som det hedder.i pressemeddelelsen, men denne skarpe opdeling af instrumentalt og vokalt.spænder i virkeligheden ben for, at albummet opleves som en helhed..Problemet er dog ikke større, end det kan løses ved et tryk.på cd-afspillerens 'random'-knap. Det er især i albummets vokale.del, at musikken fanger teatrets poetiske stemning. Skuespillerne Karen.Margrethe Bjerre og Samy Andersen reciterer fra deres roller på vers, og.både Matin Ryum og Signe Wille-Jørgensen fra Speaker Bite Me.synger for første gang på dansk. .Smukke Kvinder Med Kærlighedskort er særdeles vellykket som.et selvstændigt værk, der tåler sammenligning med Savage.Roses musik til Dødens Triumf og Sebastians musik til.Nattergalen. Hvad Speaker Bite Mes danske Chicago-lyd har at gøre.med 1700-tallets Japan, kan man besøge Stærekassen inden 25. april.og finde ud af. Albummet kan nydes hele året.