Maxwell
Embrya

Maxwell: Embrya

Album / Columbia / Sony Music
Udgivelse D. 06.08.1998
Henrik Bæk

I 1996 debuterede den da kun 22-årige Maxwell med albummet Urban Hang.Suite, der via stor markedsføring ikke mindst på MTV hurtigt.gjorde Maxwell til et kendt ansigt i Europa. I år opnåede albummet.dobbelt platin, hvorfor det måske ikke var nogen tilfældighed, at.Maxwell sidste år sagde tak for sidst og indspillede Maxwell.Unplugged efter en liveoptræden på netop MTV. Med Embrya.er multitalentet Maxwell vendt tilbage med en charmerende blanding fra.soulfulde ballader over heftige funkgrooves og solid R&B til.latin-inspirerende rytmer på numrene Submerge og Gravity..Samtlige 11 numre på cd'en er skrevet og produceret af Maxwell med.undtagelse af Drowndeep: Hula, Know These Things: Shouldn't You.og det eksperimentalt instrumentale Embrya, der er produceret i.samarbejde med partneren Stuart Matthewman. Stuart har tidligere produceret for.Sade, og der er faktisk en række lighedspunkter at spore på.Embrya, hvor der er lagt meget energi i at skabe et produkt med.blød og lækker lyd, der med drømmende strygere og brusende.blæsere sniger sig om ørene på lytteren. Alligevel virker.Maxwels musikalske univers at strække sig længere end Sade, der.havde en tendens til at blive lidt kedelig i længden. Anderledes.spædvidde og variation kendetegner Maxwell. Numre som Everwanting: To.Want You To Want og I'm You; You Are Me And We Are You er med sine.seje soulgrooves svære at sidde stille til, ligesom Maxwell på.numre som Luxury: Cococure og Downdeep: Hula rammer dybt med det.meget personlige album, der vidner om en sanger med en fantastisk stemme. En.sanger, som ikke er bange for at bryde 'strømmen' og producere et.spændende og anderledes album, der på én gang både er.tidstypisk og alligevel visionært.