Honeyz
Wonder No. 8

Honeyz: Wonder No. 8

Album / Mercury / Universal
Udgivelse D. 23.06.1999
Henrik Bæk

Siden Spice Girls kom på alles læber for et par år siden,.så har England fostret en lang række såkaldte pigegrupper med.langt større sangmæssig potentiale i de nuværende fire.kryddersild tilsammen. Først kom All Saints, og nu er turen kommet til.Honeyz, der består af de tre soulsøstre Heavenli, Celena og Naima,.der med det, de selv uden ublu kalder det 8. vidunder debuterer med cd'en.Wonder No. 8. Genremæssigt ligger Honeyz en del op af All Saints.typiske jordnære engelske soul, men med en tendens til den lidt mere.poppede amerikanske stil. Ligheden med All Saints kommer mest til udtryk i.åbningsnummeret Finally Found, der allerede har været et.stort singlehit i England og som sang- og stemningsmæssigt minder en hel.del om All Saints Never Ever. Do Me Baby og Keep Me Hanging On.er med sine iørefaldende omkvæd og solide vokaler som.skabt til radiosucces, ligesom der er dømt klar fest på nummeret.Summertime. Med Mr. Barry White på nummeret Somebody To Love Me.er der dømt ren sex, ligesom Seems Like med sine funky.grooves viser, at gruppen alligevel har sin egen stil, hvilket bekræftes.af de på en gang smukke og anderledes ballader End Of The Line og.Love Of A Lifetime, ligesom der modigt eksperimenteres med indiske.bhangra trommer og skønsang på indledningen til titelnummeret.Wonder No. 8. Om én i forvejen overfyldt pigedomineret genre som.r'n'b kan bære endnu et navn, vil kun tiden vise, men med Honeyz'.uomtvistelige talent er de tre piger et godt bud på, hvordan fremtidens.r'n'b skal leveres.