Kenny Lattimore
From The Soul Of Man

Kenny Lattimore: From The Soul Of Man

Album / Columbia / Sony Music
Udgivelse D. 23.06.1999
Henrik Bæk

Der var engang, hvor sangere som Marvin Gaye, Lionel Richie, Luther Vandross,.Donny Hathaway og The Winans stod som skoleeksempler på.leverandører til den klassiske soul med hovedvægten lagt på.vokalen fremfor selve produktionen. I sen 90'erne er det nærmere omvendt,.hvorfor det er dejligt overraskende at lytte til amerikanske Kenny Lattimore,.der på cd'en From The Soul Of Man vender tilbage til.rødderne med en omgang ol' skool r'n'b, som man næsten havde glemt.hvordan lød. Kenny's vibrerende soulfulde stemme fylder godt på.cd'en i alt 14 numre inklusiv bonustracket Love Will Find A Way, som er.at finde på soundtracket til den kommende Disney film Lion King.II:Simba's Pride. Det gennemgående tema på From The Soul Of.Man er den eviggyldige kærlighed - her rettet mod et mere modent.publikum, hvor sange om skilsmisser, lykkelig, ulykkelig og ugengældt.kærlighed leveres med en sjælden følelsesmæssig.indlevelse, som kendetegnede de ovenfor nævnte sangere. Cd'en er specielt.egnet til de mere stille og eftertænksomme stunder og ikke til.dansegulvet, måske lige bortset fra de uundgåelige og obligatoriske.'sjælere', som de fleste fester normalt slutter af med. F.eks kunne.dansen foregå til de smukke ballader I'll Love You More Than You'll.Ever Know, den dybtsindige Heaven And Earth samt George Harrisons.bluesede Beatles-nummer While My Guitar Gently Weeps. Kenny Lattimore.graver dybt i sin indre soulmand på From The Soul Of Man, og.leverer et helstøbt album uden de store overraskelser.