Michael Falch
Nye Rejsende

Michael Falch: Nye Rejsende

CD / Sony Music
Udgivelse D. 23.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Hvis man indimellem glemmer, hvordan danskrocken lyder, er der altid.hjælp at hente hos den ultimative danskrocker Michael Falch. Han har.altid haft intentionerne, modet, attituderne og idéerne til at.være en rigtig rock'n'roll-mand. Men siden de tidlige rebelske dage med.Malurt har denne overbeviste rocktroubadour mest spillet danskrock, der.udmærker sig ved at være lige dele pop og refrænrock. .Michael Falch har i sin solokarriere været rundt om de få.hjørner i danskrocken og har med imponerende stædighed insisteret.på at fortælle om stort og småt fra Falch'ens egen personlige.verden. Evigt jagtende rollen som den store sangskriver, der altid har en.lignelse på hånden fra sin opvækst et sted i provinsen (i.dette tilfælde Sønderborg), som kan sige noget entydigt om tiden,.livet og alt det andet..Nye Rejsende er bestemt ingen undtagelse på dette punkt, og har.man glemt, hvordan danskrocken lyder, er Nye Rejsende et lyt værd..Alligevel står Michael Falch tilbage på scenen og udgiver sit.syvende soloalbum. Det gør han, fordi de fleste af os har et svagt.punkt, der hedder danskrocken, og man kan ikke blive ved med at grine af en.mand, der altid har lagt sjæl og nerve i sine sange..Michael Falch overlever i kraft af sin overbevisning om egne.fortræffeligheder, og Nye Rejsende hører da også.hjemme i den bedre del af hans soloproduktion. Musikken er den velkendte, men.for de gamle hængehoveder er der et kærligt genhør med en af.danskrockens gamle store guitarister. Nils Henriksen har spillet sin seje spade.på de fleste danskrockudgivelser og var manden, der for alvor.tændte op under C.V. Jørgensen. På Nye Rejsende giver.han sit karakteristiske fingeraftryk i en stilsikker og knivskarp produktion..Nye Rejsende tager derfor revanche for det forrige album.Stævnemøder, der var gabende kedelig. Michael Falch har.igen bragt danskrocken i sikker havn.