Tyg
Ud Ad Døren

Tyg: Ud Ad Døren

Album / Olufsen / Mis Label
Udgivelse D. 29.10.1998
Peter Widmer

Mange vil kunne huske den fine lille film Kajs Fødselsdag, og.ikke mindst hovedpersonen i Steen Svarres skikkelse. At Steen Svarre også.er en yderst habil guitarist, sanger og sangskriver viser han på denne.fine cd. Steen Svarre udgør nemlig sammen med eks-Gasolin-bassisten,.keyboardmanden m.m. 'den skeløjede halvsvensker' Wili Jønsson og.trommeslageren Lars 'Mitch' Fishermann trioen Tyg. De tre musikere får.hjælp af de altid særdeles velsyngende søstre Lei og Lupe.Moe, der sandt nok leverer 'vidunderligt kor'. Desuden høres Keld Ipsen.på 'lun trombone' og Jens Rud på 'krystal kor'. Svarre og.Jønsson har produceret, og dét er de sluppet heldigt fra. Ni.numre har man valgt at sætte på denne cd, der er krydret med blandt.andet Jønssons mellotronspil, Svarres mandolin og sammes 'sequence prog..trompet'. Der lægges ud med et 'Yeaaaahhhh!' - i åbningsnummeret.Venter På Mig. Måske sådan bare lige for at markere,.at det er rockmusik, dét her drejer sig om. Straks lægger.man også mærke til Svarres guitarspil, for dér skurres og.knurres fra første færd. Men også lyriske toner lokker.Svarre ud af sin guitar og sin mandolin flere steder, for eksempel i en.vuggende udgave af C. V. Jørgensens Et Ganske Lille Band. Og.så er der også flot kor- og keyboardarbejde. Bali Hai har.hitpotentiale med sine flotte vokaler og slide guitar-arbejde. Teksterne.kredser primært om hjerternes kamp, med ofte spøjse betragtninger.fra hverdagen. Ud Ad Døren kommer ikke til at vælte verden..Men cd'en er et friskt, kompetent, charmerende, melodiøst og finurligt.bidrag til den danske musikscene.