Pras
Ghetto Supastar

Pras: Ghetto Supastar

Album / Ruffhouse / Sony Music
Udgivelse D. 23.06.1999
Michael C.U.P. Rasmussen

Så kom den sidste Fugee´er endelig også med sit debutalbum..Jeg har altid syntes, at Pars var den dårligste fra den ellers totalt.fede gruppe Fugees. Jeg husker, hvordan jeg har siddet med mine venner og.spolet tilbage og hørt nogle af Pras' linjer igen på noget af det.tidlige Fugees bare for at få grineflip over, hvor dårligt han.rappede. Men jeg må godt nok sige, at han er blevet meget bedre siden og.med udgivelsen af Ghetto Supastar står Pras nu med langt bedre.kort på hånden. De fleste af hans solohits har været rettet.totalt imod hitlisterne eller pladekøberne må man jo hellere sige..Med et sikkert 80´er hit i omkvædet og Pras' tørre rap ind.over, har singlerne Ghetto Supastar og Avenues allerede lagt op.til, at dette er endnu en MTV kunstner, som gør som selskabet siger. Det.er lige præsis dét som samtlige musik anmeldere verden over i.årevis har brækket sig over på stribe, og derfor burde jeg.vel følge trop og svine Ghetto Supastar til, så.pladeselskaberne kan fatte, at nyskabelse kommer ved at give kunsterne.løse tøjler. Jeg synes derimod ikke, at Ghetto Supastar er.en dårlig plade, hvis man bare er i godt evt. fest humør, så.findes der altså nogle fede tracks på denne skive. Jeg kan i hvert.fald sidestille til numre som Another One Bites The Dust og.Avenues, så vil jeg et kort øjeblik gerne se bort fra, hvor.søgt det egentlig er. Det må Pras have på samvittigheden,.det værste er, at han sikkert vil forsøge at forklare, hvor meget.ældre og klogere han er blevet når han engang skal lave en.opfølger.