Mojave 3
Out Of Tune

Mojave 3: Out Of Tune

Album / 4AD / Playground
Udgivelse D. 23.06.1999
Finn P. Madsen

De to hovedkræfter Neil Halstead og Rachel Goswell i kvartetten Mojave 3.befinder sig musikalsk langt væk fra de kolde gader i hjembyen Reading,.hvor de i starten af halvfemserne var en del af den forsmåede.shoegazerscene i bandet Slowdive, der blandt andre talte Chapterhouse, Ride og.My Bloody Valentine. Rødderne er blevet revet op ved roden og kimen til.deres nye projekt tager sin grobund i det amerikanske og på deres andet.udspil, Out Of Tune, under det nye bandnavn, fortsætter de rejsen.langt ud i horisonten med et harmonisk poptække, der med sine stort.anlagte panoramaer henter livligt fra countryrockens skattekammer. Titlen.Out Of Tune er temmelig misvisende, hvis man forventer skæve.faldgruber og ustemte guitarer, tværtimod varmer Neil Halsteads sange sig.ømt om hjertet i al deres himmelstræbende fylde. På.Baby´s Coming Home og Give What You Take får.pedalsteel en ny betydning. I stedet for at bruge dem i deres ordinære.form, bliver de strøet ud som collage-agtige vignetter, der igen bliver.svøbt ind i Neil Halsteads og Rachel Goswells inderlige tostemmige.vokaler. Den sørgmodige Caught Beneath Your Heels dvælende.hammondorgel hidkalder Mazzy Star fra deres bedste side, mens Halsteads.sårbare vokal på All Your Tears er det nærmeste at.komme på den afdøde sanger Nick Drake. Og det er ikke noget.dårligt udgangspunkt for et band, der har søgt nye veje, for i al.sin skrøbelighed er Out Of Tune et organisk album, der stille og.roligt vokser sig større med en større efterglød ved hvert.genhør.