P.M. Dawn
Dearest Christian...

P.M. Dawn: Dearest Christian...

Album / Gee Street / MNW
Udgivelse D. 23.06.1999
Henrik Bæk

Med en række succesrige singler i kufferten udsender P.M.Dawn fra New.Jersey nu albummet Dearest Christian, I'm So Very Sorry For Bringing You.Here. Love, Dad. Singlehittet Gotta Be Movin' On Up er den eneste af.gruppens hidtil udsendte singler, der har fundet plads på albummets i alt.14 numre, som herhjemme måske er mest kendt for superhittet Set Adrift.On Memory Bliss fra 1991. I lighed med gruppens fire tidligere.albums må gruppens musik på det seneste af slagsen beskrives som.blød hip hop og soulpop i den absolut sukkersøde ende af skalaen..Musikalsk indeholder Dearest Christian.... mange smukke numre,.såsom som Being So Not For You (I Had No Right), Misery In Utero,.Faith og If I Could Be Your Star, der med sanger, rapper,.sangskriver og producer Prince Be i forgrunden sender en række varme.vibrationer ud i højttalerne. Inspirationen fra John Lennon er markant.på flere af cd'ens numre heriblandt Screaming At Me og Yang, As.Private I's, hvor ikke alene Prince Bes stemme minder en del om John.Lennons, men hvor også teksternes indhold leder tanken hen på.Lennons sidste års ægteskab med Yoko Ono. Ellers er alting.pænt og poleret på cd'en, hvor de synkoperede baslinier går.hånd i hånd med de maskinelt programmerede trommer, hvilket dog har.den hage, at det let kan komme til at virke stereotypt og uden den drive og.upåvirkethed, der kendetegnede gruppens singlehits. Dearest.Christian,..... omhandler den ændring et menneske gennemgår.når et andet mennske dør og et nyt fødes, og er derfor.tekstmæssigt fremadrettet og søgende uden at man kan sige, at.musikken af den grund følger med.