Pockets
Pockets

Pockets: Pockets

Album / EMI-Medley
Udgivelse D. 24.11.1998
Jan Opstrup Poulsen

Debuterende Pockets er kommet på den svære opgave, at indfri en del.salgsmæssige forventninger uden at have et publikum i baghånden..Pockets har nemlig kun eksisteret et års tid, og har først efter.udgivelsen snuset til omgivelserne udenfor et studie..Om Pockets er i stand til, at leve op til forventningens pres er yderst.tvivlsomt, fordi de befinder sig i en musikalsk boldgade, hvor det med.pladesalget har det svært, hvis man ikke lige hedder Oasis. Og der er.ikke meget pomp og pagt over Pockets, der ellers gør sig positivt.bemærket med en række flot spundne melodier, som de på ingen.måde forsøger, at pumpe unødigt op. Pockets er ganske.ukompliceret rockmusik af den gamle skole, der aldrig går hen og bliver.helt umoderne, så længe Beatles bevarer sin position som.rockmusikkens svar på Adam og Eva. .Det mest bemærkelsesværdige bag Pockets er dog sanger og.sangskriver Tom Moriis, der trods en moden alder er et komplet ubeskrevet blad.i dansk rocksammenhæng. Ingen tvivl om, at vi her har en både.talentfuld og begavet sangskriver, og Pockets er da også ensbetydende med.Tom Moriis..Hvor Tom Moriis har en naturlig begavelse for de reglrettede melodier, så.mangler han endnu en del tyngde i arrangementerne. Trods kyndig.producerhjælp fra Finn Jansen og Nikolaj Foss (eller måske netop.derfor), er sangene blevet for ensrettede og nydelige i deres fremtoning. Det.er ellers melodier, der skriger på fanden-i-voldsk rock og rul. Lidt mere.uforudsigelighed som i den uortodokse fortolkning af George Harrisons Here.Comes The Sun og den glamrockagtige Tania Wants To Play The Guitar.er mulige veje ud af mainstreamens lidt for kraftfulde omklamring. .Tom Moriis' melodiske tæft holder dog fanen højt albummet igennem.trods det lidt for anonyme islæt, og med en rockballade som Lips Are.Cold, forstår man godt hvorfor pladeselskabet har ville have Tom.Moriis i sin stald. Pockets er derfor også et sats, der kræver tid.og pleje for at får bugt med en del børnesygdomme, og det kan man.aldrig være sikker på er muligt i denne branche.