Passion Orange
Happy

Passion Orange: Happy

Album / Virgin
Udgivelse D. 24.11.1998
Finn P. Madsen

Ambitionerne har været store for københavnske Passion Orange siden.dannelsen i 1991 uden, at de på nogen måde har slået om sig.med store armbevægelser. Hvor de på debuten Consequences.spillede sig helt ind på livet af grungerocken, slap de fornuftigt.nok denne scene med et tag på efterfølgeren Back in the box.til fordel for den mere strømlinede amerikanske rock. Og på deres.tredie udspil Happy er der som titlen siger stor grund til at.glædes. Her demonstreres en overrumplende musikalsk modenhed og.autoritet, som gruppen støt og roligt har arbejdet sig op til. .Happy ligger i umiddelbar forlængelse af forgængeren bortset.fra, at sangenes struktur er blevet mere luftige, og samtidigt bliver der.spillet som en mere fasttømret enhed, der hele tiden trækker.grænserne op mellem det knivskarpe og fintfølende. Finn Jansen har.igen produceret, men det er valget af Don Smith (Cracker, Rolling Stones og U2).som mixer, der giver udslaget til, at kvintetten i lyden kan lægge sig.helt op i baghjulet på de musikalske inspiratorer. .Scared og Happy hvisker en ømt i øret, for i.omkvædene at eksplodere som en ladning dynamit med nogle brusende.guitarbredsider og ikke mindst sanger Henrik Søgaards maniske vokal, her.synges med livet som indsats. .Henrik Søgaard har ganske enkelt fået sig sunget op som en af ny.dansk rocks bedste sangere, hvor han i hans gåsehuds-fremkaldende vokal.kan gå fra det smertelige smukke til noget, som minder om frådende.galskab. De R.E.M.-beslægtede og halvakustiske Little devil head.og Lonesome ride er med deres små pejlende guitarvignetter som.at ride ind i en amerikansk solnedgang. .Hvis ikke Passion Orange med Happy får deres endelige gennembrud.er der ingen retfærdighed til. For der er både saft og kraft i.denne passions frugt, som blomstrer med noget der kan høste guld og lidt.til.