Blondie
No Exit

Blondie: No Exit

Album / BMG
Udgivelse D. 07.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Det måtte vel ske. En gendannelse af tidernes største new.wave-band. Trods der står 1982 på deres sidste album, så har.navnet Blondie altid huseret i tidens musikalske gemakker. Deres misilhurtige.og stilrene poprock har alle dage været en evig inspirationskilde for et.utal af musikere..Bandets absolutte omdrejningspunkt Debbie Harry har da også gennem en.mindre succesfuld solokarriere konstant haft et fast greb om denne.redningsplanke, og derfor altid været synonym med bandet Blondie. .Blondie nåede at udsende 6 albums med et utal af superhits som Picture.This, Hanging On The Telephone og Heart Of Glass. Bandet.mener altså nu, at tiden atter er klar til et Blondie, og vel at.mærke det originale Blondie. No Exit er bestemt ikke den mest.overbevisende bevisførelse for en retfærdiggørelse af.ikonets gendannelse. Det modne Blondie har bestemt stadig flair for det.melodiøse og storslåede poparrangement, men den ungdommelige og.søgende kile mangler selvsagt. Selvom Debbie Harry forsøger at.lyde som en 20-årig på et af albummets bedre sange Nothing Is.Real But The Girl, så virker den elegante opstilling og indpakning.hæmmende for den oprindelige Blondielyd, som man bevidst forsøger.at genskabe i en mere tidssvarende toneklang. .Trods Blondies store kommercielle succes i 70'erne, var det ikke mindst deres.rastløse sange og oprør ved at spille popmusik på en.rockscene, der gjorde Blondie til en éner på det musikalske.stjernekort. I dag lyder de stadig velspillende, men også som hvad de.vitterlig er; nemlig gårsdagens stjerner.