Tamra Rosanes
Pleasure & Pain

Tamra Rosanes: Pleasure & Pain

Album / CMC
Udgivelse D. 07.06.1999
Peter Widmer

Med amerikansk baggrund har Tamra Rosanes siden starten af 1970'erne.begået sig i diverse konstellationer på den danske muskscene. Og.sangerinden havde for længst slået sit navn fast, da hendes.første fuldlængde CD i eget navn Gentle Fire blev udgivet i.1991. C&W er grundlæggende Tamra Rosanes' foretrukne element, men.også f.eks. pop- og rock numre tackler hun kompetent. Siden debut CD'en.har Tamra Rosanes ikke just ligget på den lade side, for fem CD'er er det.blevet til, og Tamra Rosanes har både høstet guld og Grammy for.sine musikalske præstationer. Nu foreligger så den sjette solo-CD,.flot produceret og arrangeret af sangerinden selv samt af Søren.Bundgaard. Hovedparten af materialet består af cover versioner,.som det åbenbart er enormt populært at begå sig med i Danmark.p.t. Men tre af CD'ens seksten kompositioner er Tamra Rosanes dog medkomponist.af, og dét står hun sig yderst godt ved. Der lægges ud med.Rosanes/Ivan Pedersen nummeret It Was Only You, der både er smukt.og iørefaldende og et klart potentielt hit. Så er der.Rosanes/Nanna Lüders kompositionen Free to Follow Your Heart, der.også ligger godt i øregangene selvom man kunne have undværet.strygertonerne, leveret af Prague Philharmonic Orchestra Strings. Rosanes' og.Micky Jupps Danish Style er en velfungerende, lettere frivol ode til den.mandlige del af den danske befolkning, der naturligvis straks burde udgives.på verdensplan. Jo, Tamra Rosanes kan skam godt skrive sine egne numre,.men hun formår også - på denne udgivelse - at tilføje.andres numre en egen drejning, og stort set er resultatet godt. Der er f.eks..pæne udgaver af et John Prine og et Kris Kristofferson nummer, medens.bl.a. Bobby McFerrins verdensplage Don't Worry Be Happy absolut ikke.fungerer med den C&W snert nummeret har fået og med de skæve.lillepige fraseringer Rosanes her begår sig med. Med Neil Sedaka &.Howard Greenfields Breaking up Is Hard to Do sættes et intenst og.fint punktum for en CD som ophavskvinden mestendels kan være.udmærket tilfreds med.