Jimi Hendrix
Live At The Fillmore East

Jimi Hendrix: Live At The Fillmore East

Album / Universal
Udgivelse D. 16.03.1999
Lars Nielsen

En legende giver to legendariske koncerter den 31. december 1969 og den 1..januar 1970 i The Fillmore East, New York. Så kort kan den nye udgivelse.fra Hendrix-familiefirmaet, der bestyrer alt Jimi Hendrix-materiale, beskrives..I april 1970 udkom albummet Band of Gypsys med seks numre fra koncerten,.men med Hendrix: Live At The Fillmore East får vi 16 numre,.hvoraf flere aldrig har været udgivet før. Sidst i 69 skyldte Jimi.Hendrix sit gamle pladeselskab et album, og derfor samlede han den dygtige og.jazz-inspirerede bassist Billy Cox og den bastante og alt andet end flydende.trommeslager Buddy Miles til et livealbum. Det resulterede i fire koncerter.over to aftner.Og hvilke koncerter. De to nye medspillere fik Hendrix til at.udforske funken, jazzen og den basale blues mere end han havde gjort før.på sine plader. Hendrix: Live At The Fillmore East viser en.musiker, der med hele sit enorme tekniske, kreative og kunstneriske potentiale.er på vej mod nye musikalske erobringer. Dobbelt-cden indeholder de.eneste kendte liveversioner af numre som Auld Lang Syne (Skjuld gammel.venskab), Earth Blues, Stepping Stone og Burning Desire. Og hele to.udgaver af Hendrix's ultimative kommentar til Vietnamkrigen, den.skræmmende og eksplosive Machine Gun. Lyden er på de gamle.optagelser er overraskende klar, og muligheden for at nyde Jimi Hendrix's.guitarspil er fremragende. Et guitarspil, der sjældent praler af sin.tekniske ekvilibrisme, men konstant udforsker instrumentets muligheder for.udtryk. På det store amerikanske musik- og kulturmagasin Rolling.Stones hjemmeside, er der registeret 144 Jimi Hendrix-udgivelser, selv.nåede han at udgive to enkelte og et dobbelt studiealbum inden sin.død i september 1970. Den nye Hendrix: Live At The Fillmore East.rager højt op blandt guitargeniets bedste ting.