Kula Shaker
Peasants, Pigs & Astronauts

Kula Shaker: Peasants, Pigs & Astronauts

Album / Sony BMG
Udgivelse D. 07.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Da engelske Kula Shaker bragede igennem tågerne fra.røgelsespindene i 1996, var der en del hovedrysten, men også et.stort ungt pladepublikum, der sparkede debutalbummet K til tops på.de europæiske hitlister..Kula Shaker var bestemt ikke nogen nyskabelse, men derimod et orkester, der.helligede sig østens mystik og ægte psykedelisk rockmusik anno.1968. De afleverede dog de lettere støvede akkorder med et groove og en.ihærdighed, der fik diverse støv- og røgskyer til at.lette..Hvor K mest var et interessant og pudsigt indslag på 90'ernes.musikscene, så har Kula Shaker med den indlysende betitlede Peasant,.Pigs & Astronauts begået et langt mere gennemført.retroalbum, der for alvor tager den psykedeliske lyd til sig. Det gælder.både i sangskrivning, instrumentering og den let ulmende lyd, der.gennemtrænger albummet. På den måde er Kula Shaker virkelig.kommet tæt på originalen, og albummet indeholder en række.helt fremragende sange, der sikkert kunne have gjort dem til superstjerner,.hvis de tog en tur tilbage i tidskarrusellen..Nu nøjes de med at være moderne og feterede rockstjerner for.blomsterbørnenes børn (eller er det børnebørn?),.for nok er Peasant, Pigs & Astronauts spækket med spirituelle.indslag og musikalske referencer fra østen, men de unge englændere.har vist ikke taget livstag med de bevidsthedsudvidende stoffer, som den.ægte vare ellers bygger på. Hertil lyder Kula Shaker for rigtige og.veltilrettelagte, men det ændrer ikke ved de gode sange, der er.kendetegnende for Peasant, Pigs & Astronauts.