Lynden David Hall
Medicine 4 My Pain

Lynden David Hall: Medicine 4 My Pain

Album / EMI-Medley
Udgivelse D. 07.06.1999
Henrik Bæk

Med albummet Medicine 4 My Pain følger den kun 23 årige.Londoner Lynden David Hall i fodsporene på sine landsmænd Mica.Paris og Des'ree, der sidste år begge udgav lovende debut albums indenfor.den engelske r 'n' b. I en del år har den unge Lynden optrådt som.musiker i forskellige konstellationer, men hans egentlige gennembrud kom.først med Do I Qualify, der tidligere har været udgivet.på Cooltempo's opsamlingscd Nu Classic Soul, men som tillige kan.høres på denne glimrende cd. Størstedelen af cd'ens 11.numre + 3 bonusnumre er indspillet i Lyndens eget studie beliggende i London,.heriblandt førnævnte Do I Qualify. Hvad angår.numrene Sexy Cinderella, Crescent Moon, I Wish I Knew og.titelnummeret Medicine 4 My Pain er disse derimod indspillet i Sony.Studios i New York og produceret i samarbejde med Bob Power, der blandt andet.har navne som Erykah Badu, The Roots og D'Angelo på samvittigheden..Udover at have skrevet og produceret samtlige numre på cd'en har Lynden.David Hall valgt at spille de forskellige instrumenter selv. Det er der kommet.en rigtig god cd ud af og med Lyndens smukke stemme som det naturlige.midtpunkt. De funky soulgrooves er krydret med ligeså funky kor og med en.yderst tidssvarende sound, der i dette tilfælde synes bedre end mange af.genrens samtidige souludgivelser. Nummeret Sexy Cinderella har igennem.længere tid været et kendt radiohit, og numre som Medicine 4 My.Pain og There Goes My Sanity er godt på vej til at gå.samme vej, så også på den front er Lynden David Hall et godt.valg.