Pretty Maids
Anything Worth Doing Is Worth Overdoing

Pretty Maids: Anything Worth Doing Is Worth Overdoing

Album / Scandinavian Records
Udgivelse D. 07.06.1999
Keld Rud

Pretty Maids bryder sig ikke om dårlige anmeldelser. På deres nye.album truer de derfor kritiske skrivekarle med korporlige tærsk i.nummeret Face me: 'Your opinion sucks tabloid superstar, every word that.you wrote just to hurt me, I'll shove 'em down your throat you little piece of.shit'. Med deres mange år i branchen burde Pretty Maids vide, at det.bedste våben mod dårlige anmeldelser, er at lave gode plader. Det.kan man så diskutere, om Anything Worth Doing... er. Fantasi og.opfindsomhed er i hvert fald ligeså velkommen i Pretty Maids-lejren, som.amerikanske statsborgere er i Irak. I titelnummeret er Ken Hammer (ikke fnise.der nede bagved) tæt på noget fantasifuldt, idet hans guitar.imiterer en accelererende bil. Men det er også det absolut vildeste, der.sker. Pretty Maids giver udtryk for, at bandets kritikere vil have dem til at.stemme ned til D og spille tungt og moderne. Ikke nødvendigvis. For mig.må musik gerne være legesyg, fræk og udfordrende. Det kan.gøres på mange måder. Pretty Maids gør det bare.aldrig. De leverer solidt håndværk, hverken mere eller mindre. Det.er mit store problem med de fire gutter fra Horsens. Det her er ligeså.mentalt udfordrende som et spil Fisk og ligeså forudsigeligt som Giro.413. Hvis Anything Worth Doing... var en film, ville den være.lavet efter en bog, enhver havde læst alt for mange gange og kendte til.hudløshed. Spørgsmålet er, om du ville blive ved med at.købe billetter til en tryllekunstners forestillinger, hvis han kun kunne.et trick, som han blev ved med at fremføre om og om igen?