Kele Le Roc
Everybody's Somebody

Kele Le Roc: Everybody's Somebody

Album / Polydor / Universal
Udgivelse D. 07.06.1999
Henrik Bæk

Som kun 17 årig hittede den engelsk/jamaicanske sangerinde Kele Le Roc.med singlen Let Me Know, der blev et stort undergrundshit i Englands.mange klubber i 1995. Med Everybody's Somebody har Kele så sendt.sit ventede debut album på gaden. Cd'en er produceret af en række.af de tunge drenge i branchen, heriblandt Rhett Lawrence (Michael Jackson,.Mariah Carey) og Harvey Mason (Brandy, Keith Washington m.fl.) og blev.først færdig efter 18 måneders produktion. Singlen Little.Bit Of Lovin har allerede fundet vej til danskernes hjerter og har ligget.højt placeret på radiostationernes airplaycharts. Nummeret er.selvfølgelig også at finde på Everybody's Somebody,.der på trods af den selvbekræftende og opløftende titel ikke.sætter Kele Le Roc over andre af hendes samtidige soulsøstre..Cd'ens 14 numre kører for det meste i det mere stille soulfulde.hjørne, og cd'en savner derfor større variation. Der kan i de.stille ballader som My Love og I'm The One ikke herske tvivl om.Keles store sangtalent, men umiddelbart lader det til, at for meget drukner i.cd'ens pæne produktion, der til tider virker anonym og kedelig. På.trods af forventningerne byder Everybody's Somebody desværre ikke.på den store nytænkning i en branche, der lige netop nu.oversvømmes af talentfulde sangerinder, og hvor det så absolut.kræver noget ekstra at skille sig ud fra mængden..Måske ville det hjælpe, hvis Kele fik mere råderum på.produktionssiden og samtidig fik mere tid til selv at skabe sig et navn,.fremfor at sælge et produkt, der ikke umiddelbart synes at holde i.længden.