Incognito
No Time Like The Future

Incognito: No Time Like The Future

Album / Mercury / Universal
Udgivelse D. 06.04.1999
Henrik Bæk

For 18 år siden udsendte Bluey Maunick og hans band Incognito deres.første album. Selvom meget er sket med både Bluey og Incognito.siden da, er der et et eller andet letgenkendeligt over indledningsnummeret.Wild & Peaceful fra gruppens nye cd No Time Like The Future..Gruppens varemærke har altid ligget i grænselandet mellem.soul/r'n'b og jazz, hvilket også er tilfældet på den nye cd..Selvom grupper som Soul II Soul og D'Influence har været med til at.popularisere og videreudvikle genren op gennem 1980'erne, står der stadig.stor respekt om Incognito. På No Time Like The Future beviser gruppen, at.respekten er velfortjent og at Incognito siden deres forrige udgivelse i 1996.bestemt ikke har hvilet på laurbærrene. Fed funk fylder rillerne.på numre som Get Into My Groove og Nights Over Egypt,.hvoraf sidstnævnte med sit medrivende rytme er et sikkert club hit,.oprindeligt indspillet af gruppen The Jones Girls. Ellers er der for det meste.tale om de lidt mere stille numre, hvor især It Ain't Easy falder.i smag. Ligesom Soul II Soul som kollektiv har arbejdet med mange forskellige.sangere, lancerer Incognito på No Time Like The Future den nye.glimrende sangerinde Karen Bernód, der tidligere har sunget med Erykah.Badu, D'Angelo og Luther Vandross, ligesom der er givet plads til sangveteranen.Jocelyn, der har været med ligeså længe som Incognito, men.som blandt andet har arbejdet med Inner Life og Masters At Work. Albummet er.blevet til ved hjælp af ikke mindre end 50 musikere, heriblandt den 18.mand stærke strygersektion, der gennemgående på albummets i.alt 10 skæringer giver Incognitos sound et mere klassisk og.drømmende lydbillede. Den cubanske blæsersektion Ira Kere.medvirker på det bossanova- inspirerede Fearless, der viser, at.gruppen ikke er bange for at eksperimentere. No Time Like The Future er.et solidt album med flotte enkelt- som kollektive præstationer - et.album, der sagtens kan holde et godt stykke ind i fremtiden.